Så himlans dålig alltså!

Nu känner jag att det är dags igen. Dags för att börja uppdatera bloggen lite mera. Så här på sommaren har man liksom inte tid eller sug för den delen, för man har hela tiden annat för sig. Men nu, när hösten börjar smyga sig på har man, jag, mera tid och lust att sitta och surfa framför datorn.

Sommaren 2011 har verkligen gått i en rasande fart och jag tycker att det är lite sorgligt att den är över nu...ja, sommaren är ju så kravlös liksom. Kanske känner jag så för att min mammaledighet också börjar närma sitt slut. Som det är tänkt nu så börjar jag plugget till våren igen. Om jag känner mig motiverad? Nja, jag skulle ljuga om jag säger ja men samtidigt är det liksom lika bra att jag sätter igång igen, jag måste ju bli klar någon gång! Jag kan ju inte hela tiden skjuta upp det bara. Men, jag gruvar mig som sjutton för terminen som kommer nu. Det sägs att det är den terminen som är den jobbigaste...nåja, det är väl lika bra att bita i det sura äpplet och sätta igång!

Annars då? Jo, jag har ju jobbat lite extra på Vero i Birsta och jag gillart! Det är såå kul att komma ut och vara vuxen och slippa lägga kidsen och så. Så jag fortsätter att jobba extra hela hösten samtidigt som jag är mammaledig.

Jag har även blivit väldigt duktig med att röra på mig. Långprommis runt sidsjön på morgonen och oftast en prommis eller löptur med grannfrun på eftermiddagen. Samtidigt så har jag skippat allt socker och fika vilket har medfört att jag tappat några kilon till. Jag är väldigt peppad så om det, jag, fortsätter såhär så har jag snart nått mitt mål!

Lill går bara nu och det har hon gjort i några veckor och snacka om att hon blivit stor, hon är ju verkligen ingen bebis längre...usch, ingen bebis...alltså det är ju både ledsamt och kul att hon blivit stor. Men det blir nog bra det här!

Love och Lykke går på dagis och gillar det verkligen. Jag är såå glad över att våra barn går på just den förskolan de går på, jag bara älskar deras pedagoger!! Det känns så tryggt att lämna de där. Därför kommer det att bli perfekt att även låta Lill börja där.

Snart är det helg igen och jag längtar! Längtar efter att få vara ledig med familjen hela helgen. Ja, eftersoma att jag oftast jobbat extra även på helgerna så har det inte blivit det där riktiga helgmyset med familjen. Därför tar vi igen det denna helg! Love ska ju på kalas på drakborgen på lördag förmiddag och sen myser vi på!

Nu måste jag verkligen klä på mig för snart ska jag och Lill åka och hämta hem barnen från dagis för att sedan brumma ut till min mor och far. Vi ska käka middag där och sen är det Loves tur att klippa håret, Lykke klippte sig i tisdags.

Haj haj och välkommen tillbaks Katarina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0