Ensam mamma söker!

Japp, ensam mamma söker (en cigg och en fotmassage, tack!), det är jag det! Iaf tills på fredag då Christian kommer hem igen. I måndags morse åkte han till Övik för jobb och förhoppningsvis blir det bara denna vecka och inte nästa också. Det tar ganska mycket på krafterna att vara ensam hemma med tre kids där två av dom har stora trotsproblem, jag nämner inga namn ( Love och Lykke).

Nu sover alla mina troll och jag har landat här, framför stationära datorn då Christian tog den bärbara med sig, vilket kommer resultera i att jag snart kommer flytta min röv till soffan istället, för man sitter verkligen som en kråka här.

Nåväl, igår sov Lill över hos min mamma och pappa. Jag fick därför sova, själv, som en prinsessa i dubbelsängen heela natten! Nu när jag har fått mersmak på det så kommer Lillsan få sova över hos sin mormor och morfar mycket oftare! Haha, precis det sa min mor också, -det får inte bli en vana det här nu Katarina!

Idag har Love varit på förskolan själv, ja eftersom att Lykke varit lite krasslig i helgen fick hon stanna hemma, men mest bara på mys eftersom att hon egentligen är frisk nu, så imorgon ska hon också gå. Jag och Lillis ska därför dra till Birsta och kika efter en dop-present till Elli som ska döpas på Lördag. Vi ska även kika lite overaller till Lovegos. Jag köpte iof en idag men jag tror nästan att den är lite stor för honom. Förra året hade han en Didriksson i strl 110 så därför köpte jag en strl större, 120, idag men den var ju sjukt stor på honom så jag måste kanske se om det finns andra modeller i ngn annan affär, vilka problems man har alltså!

Annat som snurrar i hjärnan är ju tapeter, knoppar till köksluckorna, staket osv osv....vi räknar dagarna till husflytten nu!

Avslutar med några bilder från när vi gick Tarzanstigen.

Här är Lykke precis när vi skulle börja gå stigen. Hon ser lite sur ut, hon hade väl fått fel vantar eller nåt.

Här är jag och Lill. Jag ser också lite sur ut, hade väl "bråkat" med Lykke om hennes vantar...

Titta, nu har Lykke klättrat upp i utkikstornet, så nu är hon glad igen!

Christian var också glad!

Elicia, Arvid och Love rullade nerför backen och sprang upp igen.

Här klättras det!

Mera klättring!

Fyller på med lite energi!

Sjukt roligt, tyckte Love.

Lite läskigare, tyckte Elicia.

Nu gör min rumpa ont så nu förflyttar jag mig till soffan!

Hej!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0