Vecka 26

Vecka 26

Kroppen:
Det är vanligt att man får häftig kramp i till exempel vaderna när man är gravid, ofta när man sover. Undvik att sträcka på tårna. Om man trots allt känner en begynnande kramp kan man motverka det genom att vinkla foten uppåt eller trycka den mot fotändan av sänggaveln. Det är inte ovanligt att du får ryggproblem och måste vila mer. Be din partner om massage, avlasta genom att ligga på golvet med underbenen på en stol.

Barnet: Nu är barnets hud lite tjockare och inte lika genomskinlig längre, skelettet hårdnar alltmer och lungorna utvecklas. Barnet kan nu öppna och stänga sina ögon. Huden är ganska röd och skrynklig men skyddas av vernix-lagret.

Jag: Jag har alltså 104 dagar kvar till beräknad förlossning, spännande! När jag läser ovanstående text så kan jag känna igen mig i att just få kramp i vaderna, speciellt på natten. Men ryggproblemen har jag inte sett skymten av, vilket jag är otroligt tacksam för! Det kan ju även bero på att jag har världens bästa bälte för magen och ryggen. Jag har haft detta bälte under alla mina graviditeter och inga ryggproblem har jag sett skymten av! Jag tror och inbillar mig att det är bra att ha det i förebyggande syfte. Jag känner en sån skillnad när jag har bältet och inte har det. Det blir liksom en helt annan stabilitet i ryggen, jag får en rakare och mer upprätthållande hållning när jag har på mig bandet, det är som att den tunga magen hålls upp av ryggen på ett annat sätt...krånglingt att förstå?! Jaja, kontentan är iaf att för mig funkar bältet super and i love it!

Annars rullar dagarna på, jag skriver den sista rapporten inför sommarlovet och den långa mammaledigheten. Det går toppenbra och vi är färdiga måste bara "måla" lite mer på den och skriva referenslista, innehållsförteckning och försättsblad sen så! Det ska iaf bli väldigt härligt att snart få vara ledig och jag hoppas att sommaren blir fin. Jag vill kunna åka och bada med barnen och bara njuta av dagarna med de innan den nya lilla bebisen anländer....alltså det är ju helt galet att vi ska få ett till barn, ofattbart!! Jag och Christian brukar snacka om det ibland, tänk att vi är välsignade med att få ännu ett barn....lycklig är bara förnamnet! Just nu är jag inne i en period då jag tror att det är en tjej, japp jag inbillar mig det! FÖr att i nästa vecka inbilla mig något annat....

Love ha sovit borta inatt. Han stannade kvar hos sin mormor och morfar. Därför har vi fått lite av en sovmorgon här, men det är ju så typiskt att när jag väl får sova, ja, då vaknar jag tidigt. Så lite efter åtta vaknade jag och kunde inte somna om. Chrille och Lykke sover fortfarande, jag hör hur christian snarkar....

Vecka 26 med Love

Vecka 26 med Lykke

Jag ska ta och knäppa ett kort på min mage i ikväll så jag lägger in den senare. Nu ska jag gå och snusa på mina fina!

Ha en toppendag!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0