Lykke = sjusovare

Och hon sover fortfarande. Men sen är hon ju inte riktigt kry heller, ögoninflammation är det hon har. Jag hoppas dock att det är bättre när hon vaknar, men jag skulle tro det då det nästan var bra igår. Men för säkerhetens skull får hon hänga med mig här hemma idag istället för att gå till dagis.

Själv är jag förkyld med en hosta som tar kålen på mig och en snuvig näsa. Min räddning är just nu hostmedicinen Noskapin! Jag ska ju till skolan imorgon och då vill jag gärna vara fri från min hosta. Tänk att vi då ska påbörja den sista kursen för den här terminen, helt galet var fort allt gått! Så nu kommer jag alltså läsa den här kursen för att sedan vara mammaledig med Lykke hela sommaren och sen om allt går som det ska så kommer bebisen någon gång i slutet på Augusti eller i början på September. Sen rullar allt på, jag är mammaledig med nya bebisen, ledig från skolan i ett år och Love och Lykke går 15 timmars på dagis. Har jag sagt att Lykke fått plats på Loves dagis nu? Okej, men hon har iaf fått plats där från och med den 16 Augusti. Jag tycker att det känns sådär att hon ska behöva lämna sitt nuvarande dagis då det är såå mysigt, både lokalerna och personalen. Men hon får det säkert bra på Loves dagis också, om inte annat så underlättar det ju för mig med lämning och hämtning. För att inte tala om sjukdomarna, de kanske inte kommer vara lika sjuka om de går på samma avdelning?! Jaja, det blir nog bra det här!

Nu ska jag ta och börja fixa lite med frukost men först bjuppar jag på lite bilder från sista tiden, tagna med iphonen.

Love kör grävmaskinen hos farmor och farfar

Love hjälper pappsen att tvätta bilen

Dagisbruden Lykke!


Lek i sandlådan!

Lykke käkar mumsmums på ikea

Lättade och lyckliga efter ultraljudet, bebisen mådde toppen!

Bebismagen V23

Och nu hör jag hur någon sjunger inne i sovrummet, japp Lykkegos är vaken!

Tack och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0