Stan tur och retur

Nu sussar barnen sen en och en halvtimma tillbaks och jag förstår att de är trötta! Love vaknade t05:10 och kunde inte somna om så han ville upp och se barntv. Jag och Lykke somnade iaf om men blev väckta av Love runt halv sju. Så det var ju bara till att kliva upp då...

Vi har iaf varit en sväng ner till stan. Love är såå duktig på att gå, han gick hela vägen ner och sista biten, den brantatste, på vägen hem, vilket var skönt för mig som slapp att dra båda barnen i den branta backen.

På stan iaf så inhandlades det lördagsgodis. Love fick en liten pallekuling chokladkaka och Lykke likaså. De satt som två små ljus i vagnen när vi började gå hem,men så fort den var uppäten ville Love gå igen. Några skor inhandlades det inte då hon i skoaffären såg Lykkes skor och sa att de skorna är ju goretex och vattentäta så hon tycket att det var bortkastade pengar om vi skulle köpa skor nu. Hon tyckte hellre att vi skulle inhandla ett par gummistövlar istället. Jag hittade dock inga schyssta så vi gick skolösa hem från stan...

Så nästa år ska jag köpa likadana skor både till Love och Lykke, viking hette dom. Jag har ju alltid annars köpt Koumaskor till Love, för de är varma och lätta men de är visst inte vattentäta. Men guud så härlig att jag vet det redan nu för det är ju snart vinter igen.....sommaren är kort....

Vädret är ju såå skönt idag! Så fort barnen vaknat ska vi gå ut igen, det gäller ju att insupa så mycket solsken man bara kan för man vet aldrig när det snöar igen....

Tjingos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0