Mysdag med familjen

Vädret suger och vad gör man då? Jo, man myser med familjen, iaf med dom som inte är på dagis! Vi tänkte passa på att utföra lite ärenden samt äta myslunch tillsammans. Eftersom att jag hade låga järnvärden så blir det även ett stopp på apoteket för att inhandla järntabletter....faktiskt så är det första gången, under dessa tre graviditeter, som jag behöver äta järntabletter och vad jag har hört så är det inte så kul. Trög mage är väl det största problemet man får när man käkar järn.

Igår hade jag det praktiska provet. Jag fick som uppgift att sätta kateter, ta blodtryck och puls. Jag klarade alla moment utan anmärkningar, ja, lite som en dans gick det och oj så skoj det var!

I förrgår när vi hade träningsdag så fick vi möjlighet att ta venprov på varandra. Jag lånade glatt ut båda mina armar och de som stack mig klarade det galant! Jag fick äran att sticka på läraren och även det gick toppen! Jag jublade inombords när blodet kom i röret. Nu känns det som att jag skulle kunna ta prover jämt för det var ju såå kul!

Imorgon är det fredag och det betyder sjukhus, inte för min del utan för Christian. Han ska in på röntgen och byta kateter. Eftersom att det gick så bra förra gången jag och Lykke var med tänkte vi även agera hejjaklack denna gång, ihopp om att turen är med oss!

Men när ska våren komma då?! Alltså man blir ju lite smått ledsen i hjärtat när man vaknar och ser att snön vräker ner....JAG VILL HA VÅR NU!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0