Då var det dags igen...

Magen vecka 17.



Om allt går som det ska så kommer storken med ett litet syskon till Love och Lykke i början på September. Jag mår toppen och känner det lilla livet sprattla som bara den. Jag började känna sprattlet supertidigt denna graviditet, redan runt vecka 13.
Love frågar ofta om bebisen i magen för det var ju -där i som jag kröp in när jag var liten bäbis, mamma. -Men är det en lillasyster eller en lillebror som är där inne? -Om det blir en kille kan han heta boblins.

I början på April är det ultraljud och denna gång tänker vi ,nog, inte ta reda på vem som bor i magen. Det skulle ju vara häftigt att inte ha någon aning förrens det väl är dags. Men man vet aldrig med oss, kanske ändrar vi oss i bilen på väg till ultraljudet?! Det ska iaf bli sjukt spännande att få se det lilla livet på skärmen. Jag har verkligen ingen som helst känning om det är en tjej eller kille. Jag mår dessutom precis likadant som jag gjorde när jag var gravid med både Love och Lykke. Det är såå spännande! Jag hoppas så innerligt att barnet är ett friskt och välskapt barn. Jag är mycket, mycket nojjigare denne gång. Vet inte riktigt hur jag skulle reagara om vi på ultraljudet skulle få reda på att det är något fel eller avvikande på vår bebis. Usch, orkar inte tänka på det nu...det gör jag så mycket annars iaf!

Skolan hinner jag ju läsa färdigt denna termin och sen blir det ett uppehåll på ett år. Så om allt går som det ska så kommer jag väl vara färdigutbildad 2013. Jo, jag har faktiskt precis, eller för en timma sen, kommit hem från skolan där jag suttit och gjort en hemtenta. Den lades ut imorse klockan åtta och nu är jag färdig så jag ska verkligen njuta av helgen för att sen bara koncentrera mig på praktiska provet som äger rum på onsdag!

Men nu ska jag fortsätta att äta lite ost och kex, japp jag måste ju fira att jag är färdigt med tentan, för att sedan gå och lägga mig.

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag säger Grattis här också!=)

2010-03-20 @ 10:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0