Förberedelser

Inför denna bebis ankomst har vi, varken jag eller min man, inte gjort många knop när det gäller att förbereda. Jo, jag har ju tvättat bebisens kläder men that´s it liksom. Vi har inte iordningställt bebisens sovplats och inte har vi heller tagit hem babyskyddet och liggdelen till vagnen från min mor och far. Varför då kan tänkas? Ja, varför då? Jag tycker att det känns som att ju mer vi färdigställer desto längre tid kommer det att ta för bebisen att ta sig ut, förstår ni? Jag tror att om vi förbereder så lite som möjligt så kommer kanske, kanske, bebisen liite tidigare....hm...jäkligt dåligt resonemang jag vet, men det är lite så det känns! Sen hur lång tid tar det liksom att skruva i hop en späjsäng, 15 min? Hämta babyskydd och liggdelen hos mor och far, 20 min? Se där, det skulle alltså ta en timme för oss att iordningställa allt till bebisen, så jag tror vi tar det hela med ro ett tag till!

Herregud, jag kommer ihåg när vi väntade Love. Då var allt klappat och klart, nästan iaf, i vecka 20! Ha, man hade liksom all tid i världen med att pyssla och poa på inför bebisens ankomst och sen var ju allt så nytt och spännande också. Inte för att det inte är spännande den här gången också, för det är det, men man har liksom inte all tid i världen och man tänker inte lika mycket, usch det låter ju hemskt att säga, på graviditeten liksom, man har ju gjort/varit med om allt två gånger tidigare. Sen är ju, såklart, denna bebis lika välkommen och efterlängtad som de innan!

Barnen sussar och jag har kört i gång en tvätt, tvätten komma blåsas torr på nolltid, så jag kan med gott samvete ligga och surfa lite.  Även fast solen strålar och himlen är blå och molnfri så orkar jag inte lägga mig i solen, det blåser ju så kallt och sen är jag less på solens alla strålar. Jag välkomnar därför hösten med öppna armar nu!

NÄe, en nektarin på det här så är allt frid och fröjd!

JO, ingen känning what so ever....herregud, ska jag hålla på så här resten av tiden?! Näe, nu slutar jag med det och låter bebisen komma när den tänker komma, jag kan ju ändå inte göra något för att få den att komma tidigare!

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, låter som att det är jag som pratar. Vi har inte heller förberett något nästan förutom tvättandet av kläder och jag hoppas verkligen på att det blir något snart jag med. För jag är less på att gå så här nu! Äntligen kändes det oxå som att det fanns luft ute att andas, välkommen hösten :-)

2010-08-16 @ 20:31:52
URL: http://edar.blogg.se/
Postat av: Katarina

Haha, ja Anna, men det är ju typ så det känns! Härligt, då är vi två om att ha knasiga resonemang då! I Love luften ute nu, såå skönt att slippa fukten alltså.

Jag är också less på magen nu, nu vill jag ju få ut bebisen så vi få se vem det är men jag tror att det kommer bli lite utav en chock då jag/vi fortfarande inte riktigt fattat att vi ska få en till familjemedlem...sjukt!



Och du, vänta på mig nu, du får ju inte gå och föda utan mig! Vi ska ju ta en fika på bb med bebbarna! :)

Kram!

2010-08-17 @ 14:23:50
URL: http://mrsmys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0