Dagen med stort D

Ett annat ord för det stora D:et är UL, alltså ultraljud. Tänk att vi äntligen ska få se bebisen i magen idag! Det är så spännande att jag inte sovit många timmar inatt. Jag har liksom vridit och vänt på mig som en duracellkanin hela natten lång. Detta får jag ju lida lite av nu då jag känner mig ganska trött, men det är snart ett minne blott  för vi ska ju på UL! Det hela är så konstigt, jag menar vi har ju ändå varit med om en sån här dag två gånger tidigare, men det känns ändå så sjukt mycket mer spännande denna gång....kanske för att det är sista gången. Men om jag ska vara helt ärlig så ligger väl en liten uns av orolighet bakom denna spänning. Tänk om det är något fel på bebisen....vem säger att just vi ska få ett till friskt barn, vi har ju redan fått två friska....

Jag trodde även att natten skulle ge mig resultatet av vem som finns i min mage, men icke, jag har varken drömt att det är en tjej eller kille, så jag har verkligen ingen känsla om vem som för tillfället bor där. Jag är sugen på att ta reda på det, men vi ska INTE göra det. Det får bli en härlig överraskning i September!

Ja, vad har hänt mer sen sist då? Jo, vi har börjat skola in Lykke på dagis och jag måste säga att det hela går som en dans, hon är så duktig! Igår var första dagen som jag lämnade henne hela dagen och inte ens en liten tår kom det då jag gick och vi vinkade hejdå, alltså vår lilla Lykke har plötsligt blivit såå stor! Jag blir alldeles varm i hjärtat bara av att tänka på hur hon sitter där och äter fint med alla andra barn och hur hon lägger sig på sin madrass och somnar....vår fina fina Lykke!

Näe, nu blev jag så nervös att jag fick ont i magen och då är det bäst att käka något annars kommer jag att börja må illa. Ja, det har blivit så på sista tiden, äter jag inte frukost inom en viss tid när jag klivit upp börjar jag att må illa, så nu blir det fil och musli! Fil, yes det är något som jag bara äter när jag är gravid och jag älskart!

På  återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0