Det känns som att det är dags nu.

Jag måste ju bli bättre på att blogga så är det bara! Men den sista tiden, den lediga tiden, har jag ägnat åt att tentaplugga. Tentan skrevs i torsdags och sedan dess har jag varit helt ledig! På denna lediga tid har vi fått nycklarna till nya lägenheten och börjat måla. Min snälla mamma och pappa tog hand om barnen hela dagen igår, tusen tack till de! Så nu har vi målat lägenheten en gång och jag tror bara att det blir en gång till, skönt skönt!

Herregud vad det har regnat och blåst inatt. Love kom inpringandes vid tvåtiden och var ganska rädd, förmodlingen för att det smattrade så hårt mot hans fönster.

Nu är vi vakna, eller ja för typ en timme sedan tillbaks, härlig ungar jag har som väcker en vid sex på en söndagsmorgon....Christian sover då han fick kliva upp ett antal gånger och byta blöja på Lykke. Detta fenomen har fortsatt nu på morgonen och jag har bytt ytteligare tre stycken. Jag tror att det är fler tänder på g nämligen....

Idag blir det till att shoppa lite småsaker till nya lägenheten, så när vi badat och duschat, ja hela familjen ska tvagas idag, blir till att åka ut till Birsta och trängas, jag antar att det kommer vara supermycket folk där idag då vädret inte är det bästa....

Lykke mår annars som en primaballerina! Det är otroligt hur hon har repat sig snabbt och bra! Hon måste vara lik sin mor som har ett sådant bra läkkött....haha..

Det hon hade råkat ut för var en sk invagination, ni får googla om ni vill veta mera då jag inte orkar skriva allt här. Men hon har som sagt repat sig och är som vanligt igen! Igår tog faktiskt mamma bort den stora tejpen som de hade tejpat igen henne med och nu pryder ett långt ärr hela hennes mage....men det ser ut att vara väldigt fint och skickligt gjort!

Annars så har hon blivit jätteduktig på att stå själv, hon står utan att hålla i sig i något och kan stå själv och balansera länge! Hon tycker även om att gå nu, hon går med hjälp av att skjuta en stol eller gåvagn framför sig och allt detta gör hon som värsta  mallgrodan!

Hon älskar verkligen sin storebror också, och hon blir så glad när han kommer hem från dagis. Hon följer efter honom som en svans och tar gärna en eller annan leksak ifrån honom,men då får hon minsann veta att att så får man inte göra och så hämtar han en annan leksak som hon kan få leka med. Love är jättesnäll med henne, han slår henne aldrig, peppar peppar, utan är alltid snäll med henne.

Love har ju också blivit så stor. Han är jätteduktig och leker långa stunder själv med sina bilar, ja han har ju alltid varit duktig och lekt själv. Han tycker om att åka på sin traktor, polismotorcykel men mest av allt så älskar han att köra sin cross! Han kallar balanscykeln som vi köpte till honom för hans cross och han är så duktig på att köra med den, har ju ett superbra balanssinne!

Sen snackar han ju hela tiden också, resonerar och funderar. Tiden har ju gått så fort!

Nu är klockan snart åtta och jag ska ta med mig barnen in och väcka pappan i huset, men först lite bilder!

Lykkeliten på sjukhuset, här har vi precis kommit upp ifrån IVA

Här hade hon ont och var ledsen, så jag tog upp henne lite, bökigt dock med alla slagnarna

Och så somnade hon till slut.

En ny dag och Lykke börjar pigga på sig!

Ja, titta så pigg hon är, från liggandes till ståendes på några timmar

Så var det dags att åka hem, men först lite fix och trix

Slutet gott allting gott!


Love kör sin cross!

Love springer Spikenloppet på dagis!

Och när man sportat är det bäst att fylla på med lite energi! MUMMA!

Nu ska vi väcka pappan i huset!

Tjing tjong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0