Fotboll

Nu sitter vi och kikar på fotboll jag och mannen min. Ska bli spännande att se även om jag vet att de kommer att åka på spö....

Har nyss sett robinson och jag gillar det skarpt. Det känns så kul att det har börjat igen och att det dessutom är hårdare än förut gör det ännu bättre och roligare att titta på!

Vaknade runt halv åtta imorse av att lykke inte ville sova mer, typiskt då Love och Chrill fortfarande låg och sov, men men, vad göra liksom. Så jag klev upp och bytte blöja för att sedan gå tillbaks till sängen där Love började vakna till. Men fatta vad skönt det var att få sova så länge som till halv åtta!

När vi vaknat till gick vi upp och käkade frulle. Det märks att Love börjar friska till sig då han åt en halv portion med mannagrynsgröt.

Efter frukost gick jag och Love och badade lite. Jag tyckte att det var dags att bada bort lite av Loves gamla sjukbaciller. Så vi badade och sen sprang vi in till sovrummet och kurade in oss under täcket där vi låg och värmde och myste en bra stund.

Runt tio började vi klä på oss för att klockan elva skulle vi på visning av ett radhus. Efter visningen av radhuset åkte vi till min bror och familj för att käka lunch. Kidsen lekte, ett tag innan Love blev sjukt trött. Han blev så trött och grinig att han inte kunde äta någon lunch utan jag fick gå och lägga honom för lunchnap istället. När han sedan vaknade så var han ännu grinigare. Han skrek och grinade och visste varken ut eller in om vad han egentligen ville, allt var fel. Så efter en sisodär fyrtiofem minuter lugnande han ner sig och kunde kika på lite barntv. Sen blev han (nästan) sitt gamla jag och kunde börja leka lite igen. Men då hade klockan blivit så mycket att vi ksulle åka hem igen.

På väg hem kom vi på att vi skulle åka in och säga hej till min farmor och farfar, så då styrde vi bilen mot de. Där blev vi såklart bjudna på middag och fika, mysigt! Love åt lite han med, fast innan middagen såklart och det var ju ganska förståeligt då han inte ätit något sen klockan åtta på morgonen. Han åt iaf två stekta ägg och lite skinka och drack två glas mjölk till detta. Skönt att han fick i sig lite iaf. 

När klockan började närma sig sju och några utbrott senare var Love supertrött och ville åka hem. Så vi klädde på barnen och åkte hem. Såklart så somnade båda barnen i bilen och de sover faktiskt fortfarande, hur skönt som helst!! Så vi har verkligen passat på att mysa tillsammans i soffan nu!

Nu sitter Chrille här och agerar sportkommentator och det är ganska mysigt faktist!

Söndag imorgon och sommartid. Jag tycker att det ska bli toppen att ställa fram klockan för att på så vis så kommer Love automatiskt att sova en timma längre....

Inga planer inför morgondagen, skönt!


Aj!

Ajajaj!                                                                                        

Love är den arga snickaren!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0