Vår dag

Klockan är runt sex och jag vaknar av att min älskade Chrill kommer hem från nattens  jobb. Vi utbyter några rader och några pussar för att sedan somna om. Jag får dock inte sova så länge till då Love vaknar runt sju eller var det halvåtta? Nåja, jag ger upp och går upp.

VI käkar frulle och klär på oss. Runt åtta ringer jag till min mor och checkar av om vi ska ta en prommis. Det skulle vi, så vi packar in oss i bilen och drar, allt för att Chrill ska få sova ostört. JO, under tiden, frukost, påklädning, borsta tänder, tvättning och bytablöjjor, så har Love sisodär en miljon olika trotsutbrott. Fy för trotsåldern!

VI går på prommis i blåsten, för fy vad det blåste och kallt var det också!


Ett stopp i lekparken blev det, såklart!

Det blev även ett stopp för att kasta stenar i ån, såklart!


Jag rynkar näsan åt skitvädret som råder nu, jag vill ha SOMMAR OCH SOL!!!


Vilopaus blev det också. Underhållningen stog killen som klippte fotbollsplanen för.

Väl hemma hos mor och far, stekte mor pannkakor. Love åt och sen fick han sova i vagnen på altanen. Han sov som en stock! Faktum var att vi andra också sov som stockar, det måste ha varit blåsten som fick oss så trötta.

När vi vaknat, typ två timmar senare, gav mamma honom lite mellis varpå vi åkte hem för att väcka Christian. När han väl vaknat till var det dags för mig att byta om för min prommis. Ävn idag var det sjukt skönt att få promma loss!

Middagen stog klar och väntade på mig närjag kom hem. Så vi käkade och sen åkte vi till Loves farmor och farfar för att mysa lite med dom innan det var dags att åka hem och göra kväll. Love var ute och lekte medan jag gav Lykke, hör och häpna, lite gröt. Det gick hur bra som helst, hon verkar gilla banangröt! Hon är inte alls som Love var, svår med maten, utan hon bara gapar stort och smaskar! Jag tycker att det är superkönt att slippa lirka och trula på!


En liten puss till min duktiga grötätar tjej!

Nu sitter jag här och surfar och kikar lite på tv, ska snart gå och lägga mig. Imorgon är det dagsi för Love som gäller, jihoo!!

Hepp hepp!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0