Jada jada jada

Sitter här, som alltid på kvällarna, framför tvn och datorn. Idag blir jag dock inte långvarig då jag är supertrött. Jag måste dessutom upp tidigt och fixa klartmed både Love, Lykke och mig själv imorgonbitti då jag ska vara på sjukhuset klockan 08:30. Men jag ska ta och lägga fram kläder och packa dagisväskan redan ikväll så slipper man lite stress iaf. Jag vet dock inte vad det ska bli för väder imorgon. Som det ser ut nu så ser det ju lovande ut, men det skulle väl bli regn om jag inte missminner mig.

Nåja, dagen då. Vaknade runt halv nio av att min lilla gosplutta låg och snackade. Gick upp och käkade frulle. Det var väldigt skönt att få läsa morgontidningen i lugn och ro utan att bli störd av en busig Love.

Efter frulle och påklädning åkte vi till BVC för att väga och mäta. Lykke väger nu, vid sju månader, 7300g och mätte nästan 68cm. Hon låg fint på båda kurvorna. Sen snackade vi lite mat också, så det är bara att fortsätta som jag håller på nu, alltså börja ge smakisar och allteftersom öka på portioner och mål.

Birsta nästa! Vi styrde bilen mot birsta men först blev det ett stopp på Coop då jag glömt att tagit med mig blöjjor till Lykke....Väl inne på Coop fyndade jag ett par Kavat sandaler till Love för halva priset också!

Sen gick vi och strosade i affärer. Jag njöt! Lykke är verkligen den bästa ungen att ha med sig som shoppingsällskap! Hon bara sitter där i vagnen och tycker att allt jag visar och köper är toppen. Hon log med hela ansiktet när jag mannkängade för henne. Detta bidrog till att jag fick med mig en långklänning och en byxdress hem. Sen tyckte hon verkligen att jag skulle köpa en supersöt body till henne, så då blev det en fin body och ett par söta tajts också. Till Love var det lite svårt, vi hade beslutsångest om vilka färger och motiv på t-shirtarna vi skulle köpa. Så vi bråkade lite ett tag men enades sen och köpte en lila och en grön tisha till Lovegos! Det blev även ett par schyssta ljusblåa tajta jeans till Love, hallå femtio kronor för ett par byxor, det kan man ju inte motstå!

Men vi shoppade ju inte hela tiden heller. Vi tog några småpauser också, dels för att Lykke skulle få tanka och jag med för den delen. Jag åt en supersmarrig räksalld till lunch. Lykke visade hundögon så hon fick smaka lite räka, mumma tyckte hon, såklart!

När maten och kaffet var uppdrucket återgick vi till strosandet. Då sa det pangbom så somnade Lykkeplutt och hon sov resten av shoppingturen och nu när jag tänker efter så blev det inge mer shoppat heller....så man kan ju säga att det egenligen var Lykke som ville shoppa allt vi handlade idag!

Jag kan tyvärr inte visa några bilder då jag inte kunnat knäppa några. Minneskortet låst står det, vad betyder det?!

Imorgon är det sjukhus, dagis och fika med min vän Carro som står på schemat! Men det bästa av allt är nog att Chrill är ledig morgon!! Så efter klockan två, då han sovit färdigt, kommer det att råda puss och kramkalas här på Nygatan!

Nu ska jag väl börja förbereda inför morgondagen. Men först ska jag stänga av tvn för det är något äckligt program om någon tjej som vill väga 400kilo, knasiga männsikor det finns här i världen!

Jo, idag har jag haft ledigt från prommis men imorgon ska jag ut på banan igen och då blir det MINST två varv! Hejja!

Tjabba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0