Sommar, sol och feber...

Vi stornjuter av den härliga sommarvärmen som varit, just det, med betoning på varit eftersom att det just nu är ynka nio grader ute. Hade jag kikat i förrgår hade det lätt varit 22grader, men det var då och nu är nu. Jag tycker dock att det känns ganska skönt att det blir lite kallare. Luften behöver få bli lite klarare och friskare samt att alla blommor och gräsmattor skulle bli glada om det kom lite regn, jag med för den delen....det skulle vara skönt att få vara inne utan att få dåligt samvete över att det är fint väder ute. Så please, give me some regn för sjutton! Jag har lust att bara hänga inne och läsa en bra bok eller busa i sängen med Lovegos....

Ock så var det det här med feber. Lykke har feber och ganska hög dessutom. Sist jag tempade var väl runt halv tio och då visade tempen 39.8. Jag gav henne en supp och ammade henne, så hon äter iaf, för att sedan stoppa ner henne,naken, i sängen. Hon somnade bums och sover fortfarande. Stackars lilla Lykkebäbis. Hoppas hon blir bättre snart för nu är hon inne på den andra dagen med feber och om det är tre dagarsfebern så visar det sig imorgon annars kanske det är tandfeber för hon är inte ett dugg förkyld. Ja, jag är inte så orolig, än, då hon äter bra.

Annars är det väl som vanligt här hemma. Chrill jobbar, tack och lov, det sista passet innan l"edigheten" och det ska bli sjukt skönt. Jag känner mig en anings sliten. Jag är ju själv med barnen 24/7 då Chrille jobbar så jag längtar otroligt mycket efter lite avlastning av min man. Jag är i behov av att få gå mina prommisar på morgonen och tänk bara att få sitta på toa själv utan att någon liten kille kommer in och ska hjälpa till att torka eller titta ner i toan på kisset/bajjet.

Det är mycket kan själv nu för Love och han är superduktig. Blöjfri är han också på dagarna och visst det kommer lite kiss här och där men han börjar lära sig och han är superduktig, fortsätter han så här så kommer han defenitivt vara blöjfri när sommaren är över, iaf på dagarna!

Pratar gör han ju i ett och nu är det återigen mycket överbetoning på bokstaven R. Grrrröna skorrr, ja ni förstår. Chrille lärde honom i badet igår att säga Grrrrrrrrr så nu låter han som en tiger heeela tiden! Grrrrrrrrrrrrr!!

Näe, bäst att hoppa i säng. Jag är dock inte så trött och det är ju förståeligt då vi, hela familjen, sov till kvart över nio imorse! Men bara för att jag är uppe sent ikväll, iof det var vi ju igår också, då Calle, Petra och Wille var här på rosé och tillbehörs besök, så kommer han väl vakna supertidigt i morgon.....

Jaja, jag avslutar med lite sommarbilder från vår besök ute hos Mari och Calle. Jag knäppte jättemånga kort som säkert skulle blivit superfina om jag inte hade haft kameran felinställd....typsikt mig..








Först förbereda med att lägga fram tempen, suppar och sen väntar SÄNGEN!

NATTA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0