Bättre sent än aldrig

Jag började skirva på detta inlägg på juldagen men aldrig blivit färdigt, men nu är det klart. Så här var vår jul!

Så var julafton över och synd är väl det. Jag hade mer än gärna firat julen i några dagar till. Det går ju så fort och när julafton är över så är det liksom inget mer, så mycket stök och bök för en endaste dag, är det vär det? JA, visst är väl julen en underbar tid MEN, den är för KORT helt enkelt!

Vår jul var väldigt mysig. VI försov oss dock på morgonen och vaknade inte förrens halv nio. VI hade ju sagt till Loves farmor och farfar att vi skulle komma och käka julfrukost klockan nio hos de. Men istället för julfrukost blev det julbrunch klockan elva istället. Det gick bra det med och gott och mysigt var det också!

Så här fina var Love och Lykke på julafton.



Efter maten lekte vi och myste lite innan det var dags att öppna julklappar. Love och Lykke fick jättefina presenter, tusen tack! Jag och Christian fick också fina och välbehövliga, tack tack!

När klapparna var öppnade åkte Christian och spelade den obligatoriska julaftonshockeyn tillsammans med sina polers. Resten av familjen stannade kvar och tog sig en liten nap, hur skön som helst!

Några timmar senar kom Christian tillbaks och vi hade precis vaknat igen. Då fikade vi lite gofika för att sedan kika på kalle och hans gäng. Love var väl inte så jätteintresserad av att kika på kalle uten lekte mest.

Sen var det dags att klä på oss och åka till min farmor och farfar för att fortsätta julfirandet där tillsammans med min släkt. VI räknade ihop att vi allt som allt, både med barn och vuxna, var 25 stycken firande där, mysigt! Även där käkade vi god mat. Mätta som jag vet inte vad vilade vi ner maten i väntan på tomten.

När det väl knackade på dörren blev Elicia, Loves kusin, eld och lågor. Hon sprang runt och skrek:- Tomten kommer, Tomten kommer! Love fattade inte riktigt vad som hände men han hängde med på noterna och dansade och klappade händerna. De var såå uppspelta båda två. Men när väl tomten klev in i stugan blev det andra bullar. Då blev Love mer avvaktande och lite fundersam. Han kom och satte sig i soffan tillsammans med mig och Lykke. Där satt han och tittade på tomten och hans klappar. Men när han väl fått första klappen släppte det lite. Han öppnade första oc hville sen leka med den så han skippade att öppna de andra. När han och Christian lekt klart med den första klappen kom han tillbaks och öppnade den andra osv, så så höll han på. Han fick jättemånga klappar och alla var toppen! TUSEN TACK för alla!

Lykke fick också fina klappar. Jättefina kläder och många bra presentkort,tacktack! Den här julen brydde hon sig inte om tomten eller den goda maten utan hon sov sig mest igenom hela balunset, eller hon gjorde några pauser i sovande för att skrika lite också.

Svettiga efter allt julklappsöppnade var det dags för risalamalta, mumma! Vi vuxna fikade och barnen lekte med sina nya klappar. Love började dock bli en trötter så han fick gröt. När gröten var uppäten och energin tillbaka, lekte han lite till innan vi begav oss hem.

Hemma väntade återigen en julklappsutelning. Jag och Christian hade bestämt att vi skulle byta våra på kvällen när barnen somnat. Så när det var lungt i stugan satte vi oss ner och bytte klappar. Jag fick superfina klappar alldeles för fina kan jag tycka, men Christian förklarade att jag är värd de bästa. Min man är den bästa!

Lite bilder från julbrunchen hos Loves farmor och farfar:



Bilder från julfirandet hos min farmor och farfar:



Tomten kommer!






Hejdå tomten!

När tomten åkt sin kos slängdes kläderna av och pyjamasen på och efterfesten började....

Nu är det dags att stänga av datorn och gå och slagga. Imorgon börjar allvaret, Christian börjar plugg och jag är tvåbarnsmor på heltid, spännande!

Idag har det förövrig varit en toppendag! Vi åkte ganska tidigt ut till Chrilles föräldrar. Väl där skulle CHrill byta termostat på bilen. Jag och Love myste med farmor medan grabbarna mekade, Lykke sov sött i vagnen.

Vi stannade där hela dagen lång, en skönt soft onsdag som egentligen kändes mer som en söndag.

De många minusgraderna som var igår har blivit färre idag och det märks i själen. Tack för fina sms och kramar!

Go´natt!



Kommentarer
Postat av: lillasyster

Helt sjukt vad fina bilder det blir av den där kameran, kanske jag blir tvungen att skaffa en själv...



PS. Det har ju faktiskt varit tisdag idag, en förvirrad tvåbarnsmor det är vad du är det ;-) kram å godnatt /K

2009-01-06 @ 23:24:04
URL: http://karinohlsson.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej vännen!

Nu var det längesedan....Igen!

Tänkte höra om vi får komma och hälsa på tvåbarnsmamman nästa vecka kanske, grabbarna kan leka och jag kan pyssla om dig och fina tjejen! Vi kan väl höras framöver helgen, puss och kram på dig.

2009-01-07 @ 14:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0