Lykke aka klättermaja!

Alltså vi har en riktigt klätterapa till dotter! Hon klättrar i och upp överallt. Som idag tex då jag och Christian, i ett obevakat ögonblick, lämnade barnen i tvrummet för att kika på något på datorn, hör vi Lykke och Love skratta sådär småbusigt som de gör när de är riktigt busiga, vi går ut i rummet och ser att Lykke klättrat upp i soffan och står och tjuter av lycka, mina busiga små troll!
I Loves rum har vi nu fått tagit bort själva dynan som ligger under Loves rutschkana, bara för att Lykke klättrar upp på den och oftast ramlar ner och slår sig. Men så här kan det se ut när Lykke Jansson är i klätterfarten!

Här är Lykke på väg att klättra upp för Loves rutschkana













Duktiga tjejjen!

Sen kan det se ut så här också:

Klätterfian Jansson!

Igår var fam Vikström här på middag. Det var skoj! Just nu är pojkarna, Love och Frans, inne i en period då de är väldigt snälla med varandra, oftast iaf. Det är klart att det blir lite småbråk men inte alls på samma sätt som det varit förr utan nu, tack och lov, så leker de väldigt bra ihop, hoppas det håller i sig bara!

Efter middagen så blev det lek, filmtittning och sen avrundade vi kvällen med en liten kvällsprommis, hösten hänger i luften, härligt!

Grabbarna kikar på Monsters Inc


Vuxna kikar hus och barnen på film


och så kom den jobbiga lillasystern och stör....här i full färd med att dra Love i håret....

Nu ska jag nog ta och lägga mig, är trött och jag antar att det beror på nattamningen. Jag blir så less på Lykke. Alltså hon äter gröt vid 19 sen äter hon en flarra välling innan jag lägger mig, typ runt 23-24. Och trot på sjutton att hon vaknar runt två och vill ha bröstet iaf! Jag blir galen, sen är det ju inte länge hon käkar, hon typ smuttar lite sen somnar hon om på stört, antar att det bara är närheten hjon vill åt, för hon kan ju inte vara hungrig så mycket som hon ätit innan liksom. Men jag hoppas att det blir ett slut på nattamningen nu när jag drar till sthlm! Jag ska inte glömma att ta med mig bröstpumpen, för det lär ju spänna i tuttarna när de inte tömms!

Imorgon är det onsdag vilket betyder dagis för Love och kräftskiva för oss på kvällen! Japp, vi tänkte ha en liten tillställning här imorgoneftermiddag. Det blir och några familjer till, det ska bli gott och trevligt, det gäller ju att passa på nu innan skolan börjar!

Jaja, nu går jag och borstar gaddarna!

Hej hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0