Gråt inga tårar.....

Näe, nu gråter Love inga tårar alls när jag lämnar honom på dagis och gissa om det känns skönt! Det kan ju komma bakslag berättade fröknarna men i nuet är vi väldigt glada och lättade att det går så pass bra som det gör!

Efter att jag lämnat Love på dagis traskade jag och Lykke upp till BVC där det rådde öppen mottagning. Eftersom att det var en månad sist jag var där så var jag nyfiken på hur mycket Lykke gått upp i vikt samt hur många centimetrar hon växt. Vågen visade 6460g och längden mätte 66cm, hon följer således sin kurva finfint!

Jag måste ju säga att det var sjukt kallt idag, vart tog solen och våren vägen liksom?! Jag frös nästan hela vägen till BVC och hela vägen hem....blä för detta aprilväder tur är ju då att aprilmånad snart är över, några födelsedagar som måste firas först bara....

På väg hem mötte vi upp Petra och Wille som följde med oss hem och fikade, myspys!

När P och W gått sin kos var det nästan dags för att gå och hämta Lovegos. Så jag gjorde iordning oss och gick iväg.

Väl där möttes jag av en glad kille som minsann, enligt fröken, både ätit och sovit bra, skönt skönt! Det märks så väl på Love att han trivs för nu måste jag nästan dra med honom hem!

Hemma käkade vi mellis, mammafrutti, som Love så sött säger, och varvade ner framför lite Pippi. Sen var det hög tid för att börja med middagen. Idag blev det pölsa, potatis och rödbetor!

Efter middag och lite pappahäng gick jag på en långprommis, ensamen, huur härligt som helst förutom att jag fick skoskav på ena foten. Jag måste verkligen hämta hem de andra pjucksen som är hemma hos mor och far.

Nu är ögonen trötta, eller okej, inte så trött eftersom att vi sov till åtta imorse, men ändå, varför sitta uppe och uggla när man kan ligga och lura.

Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0