Stopp!

Visst var det stopp i katetern. Det blev därför ett byte av den igenslammade slangen. Herregud, det är ju inte så jobbigt att gå omkring med påsen utan det som är jobbigt är ju att den ska hålla på att bråka med mig hela tiden, för inte har ju jag sån himla lust att ränna på sjukhuset stup i kvarten heller!

Idag har det verkligen spöregnat mesta delan av dagen och natten för den delen. Inatt när jag vaknade till så smattrade det så hårt i rutan att ibland trodde att den skulle gå sönder eller flyga iväg....

Vi har haft enn soft dag idag. Love vaknade sent, eller han vaknade aldrig själv utan jag väckte faktiskt honom vid niotiden i morse. Då hade jag redan hunnit käka frulle och klätt på mig. Så när jag väckt Love fick han gröt och lite kläder på kroppen. OCh för att Chrill skulle få sova ostört så brummade vi ut till mina föräldrar där även Loves kusin Elicia beffann sig. Så ungarna lekte och vi vuxna fikade och myste i det regninga höstvädret.

Efter lunchen åkte vi hem, ja, jag ville att Love skulle få sova inne i sin säng istället för ute i vagnen. Han åt btw hur bra som helst, två och en halv blodpuddingar med lingonsylt, duktigt kille!

Vid halv två somnade vår stjärna och sov, och sov, och sov, så vid fyra snåret börjde han vakna till. Och då hade även min mor och syster och Sigge hittat hit. De hade varit på stan och köpt filmer till Love, Telefubbies och Meckar Micke. Love älskar Teletubbies, han står och härmar allt som de gör och säger Lala, lala hela tiden. Det är ju helt galet vad han pratar nuförtiden. Han har ett sånt himla minne så det är verkligen bäst att passa sig för vad man säger annars så har man en liten Love som härmar.

När Love vaknat så gav vi honom middag och sen drog vi ut till Birsta en sväng. Vi hade lite smågrejs som skulle inhandlas men som vanligt så hade vi glömt hälften när vi kom hem. Så Chrill ska nog åka ut dit ensam imorgon och införskaffa det som vi glömde. Vi ska även ta en sväng förbi Eriks, fyndlagret, bibblan och en svägn på stan, dvs om vi hinner. Vi ska ju på dop på lördag. Loves lilla kusin Arvid ska döpas och då måste man ju inhandla en present. Jag tycker förövrig att det är väldigt svårt att köpa doppresenter. Vad ska man köpa liksom? Man vill ju inte köpa en massa tråkiga saker från någon guldaffär, typ tavla eller dylikt. Jaja, något ska man väl hitta på iaf!

Nu ska jag fortsätta att kika tv och känna lillan sparka men först ska jag tända lite ljus i den öppna spisen.

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0