Otur

Idag klockan 12 skulle jag in för att kika om jag kunde ta bort katetern eller ej.

Jag dök upp på röntgen väldigt förväntansfull. De sprutar in kontrastvätska för att se om det rinner igenom som det ska. Jag hade ju blivit lovad att ta bort den om vätskan rann igenom. Ja, nu gjorde den ju inte det. Lillans huvud klämmer åt urinledaren så att det blir stopp i njuren....typiskt! Men skönt att veta att inte är någon sten som täpper till.

Jaja, då beslutade läkaren att han skulle byta ut katetern, ja man gör det var 6:e vecka och jag skulle ändå in den 4:e november för att göra det. Och nu när jag ändå låg där så skulle han byta den. Lätt som en plätt tänkte jag, för att förra gången gick det hur bra som helst, det tog i princip bara några minuter så var det klart, dessutom utan smärtlindring också.

Idag då, ja då gick det inte alls bra. Det visar sig att katetern sitter fast, stenhårt fast dessutom. Läkaren höll på i två timmar, TVÅ TIMMAR, med att misshandla min njure. Det gjorde huur ont som helst men som tur var så fick jag två sprutor med smärtlindring rakt in i blodet, och gissa om jag vart snurrig och flummig, ja, det kändes nästan som att jag druckigt en vinare själv.

Trots smärtlindring så gick det inte att få ut katetern, den sitter helt fast. Så läkaren fick avbryta bytet. Det kommer således bli en operation under narkos imorgon istället. Vilket skit va! Men just nu är jag bara glad över att vara hemma, iaf en stund. Jag har sk permision under natten och ska infinna mig på sjukhuset klockan åtta imorgonbitti och operationen är klockan tio. Jag måste således även fasta från midnatt, hur nu det ska gå, jag som gick upp vid fyra inat och käkade en macka pga dödshunger!

Nåväl, efter det misslyckande försöket till att byta kateter så skulle jag vidare till urulogen för att sedan bli skickad till BB avdelningen där min säng väntade på mig. Eftersom att jag fick två sprutor med lugnande så var jag riktigt på fyllan. Jag hade svårt att gå, prata och koncentrera mig. Det gick ju an när jag låg på operationsbordet men fyy som jag mådde dåligt när jag gick till urulogen. Sköterskorna var snälla och ville följa med mig men jag, stark som jag är, tackade vänligt nej eftersom jag alltid klarar mig så bra. Så med en spypåse i handen vinglade jag vidare. Väl framme mådde jag såå illa. Jag var tvungen att få ett rum så jag kunde lägga mig ner annars  höll jag på att kräkas.

Efter ca en timma blev jag skickad till bb. Resan dit gick också ganska vingligt till, men jag klarade mig och kom tillslut fram. Men jag fick inte någon säng dirket utan fick sitta på en stol och må illa innan jag fick en plats. Men när jag väl låg där så började jag piggna till och illamåendet började försvinna. Då satte de en ctg på mig för att kolla så att bebben mådde bra och det gjorde hon. Och efter en stund kom min älskade man in, ja för inte kunde jag köra bilen hem själv så han hade fått skjuts av svärfar. Svärmor var hemm aoch såg efter Love. Love är förövrig sjuk. Han har jättehög feber,över 39 och är grinig. Men det är bara feber han har inget annat symptom så att säga, så vi får väl hoppas att det bara är en sk tredagars feber.

Näe, det är väl bäst att jag går och lägger mig eftersom att jag ska upp tidigt imorgon. Mamma kommer och hämtar mig halv åtta, så håll tummarna att det går bra för mig! Jag är faktiskt lite orolig att bli sövd med en liten bebis i magen, men det går nog bra!

Sovgott!

Kommentarer
Postat av: syster och sigge

Ja, du har verkligen haft otur i denna graviditet. Lycka till imorgon då, det går ju säkert bra! Kram från oss

2008-10-21 @ 23:37:29
URL: http://karinohlsson.blogg.se/
Postat av: marika

Hej gumman!

Huuva vad jag tycker synd om dig! Hoppas operationen går bra och att du snart får komma hem till familjen igen. Kram kram

2008-10-22 @ 08:39:37
Postat av: Sannie

Jag hoppas att du skriver igen snart, så man vet att allt har gått bra!

2008-10-22 @ 12:52:15
URL: http://www.sannie.se
Postat av: Anita Ångman

Så där är det när man ska nulla! vad är dom säjer??? ska man ha skönt får man lida pin!!!!! ha ha /Anita

2008-10-22 @ 13:10:16
Postat av: Anita Ångman

Hej igen! skojsa bara lite!!! jag lider med dej!hoppas det går bra med er!kram/ Anita

2008-10-22 @ 13:13:08
Postat av: Angela

Men fy gumman vad det trasslar för dig. Låter ju inte alls kul. Narkos, hua!

Håller alla tummar och tår att det går bra imorgon iaf.

Du är ju superkvinnan, det har du ju bevisat hittils;)

Kram kram o lycka till! Hoppas Love söt mår bättre imorgon oxå!!!

2008-10-22 @ 21:18:47
URL: http://minstjerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0