Äntligen!

Äntligen råder det lite lugn och ro här på Nygatan. Killarna har precis gått ut för att gå ner på kyrkis och lika glad är jag för det! Det är helt otroligt vad jag blir trött och matt för minsta lilla ansträngning nu och värre lär det ju bli....menmen, det är ju sånt som hör till så det är bara att bita ihop! Det känns iaf skönt att få en lung och skön stund för sig själv, jag ska dock inte sitta här och fördriva den tiden utan jag ska börja med att klä på mig för att sedan traska ner till stan. Ja, vila var det va?! Visst skulle jag kunna ligga kvar här och läsa boken som jag lånade igår, men det går inte. Jag måste inhandla en doppresent tills imorgon, dessutom så gör en promenad mig nog ganska gott också. Men jag lovar att gå sakta och försiktigt, det är helt galet vad min rygg har börjat sagt ifrån. Som igår tex.

 Vi ringde och frågade Loves farmor och farfar om de hade lust att vara barnvakt en liten stund medan vi åkte och storhandlade, visst ville de det. Så runt sju åkte vi iväg och herregud vad skönt det var att få handla ostört utan barn! Men ryggen var det, vi kanske var borta i en timma och jössesvad jag hade ont i ryggen när jag kom hem, det måste vara det där stengolvet som man går på. Sen har jag även börjat vagga mig fram lite, så om ni ser en pingvin på stan idag, då är det med största sannolikhet jag!

Just ja, idag går jag in i vecka 33, gaalet!!! Om bara 55, minst, så har vi vår lilla bebis hos oss. Jag börjar tvivla lite nu, tänk om det är en kille?Inte för att jag har något emot det, huvudsaken är ju att bebisen är frisk såklart, men de har ju sagt att det är en tjej, men visst har dethänt att de sett fel....jag tycker liksom att jag har en typisk killmage....äsch, det är nog bara jag som nojjar mig, visst bor deten lite minitjej därinne....eller?! Nåja, vi har ju både fina flick och pojknamn i åtanke....

Ikväll blir det middag hos Loves farmor och farfar, MYS! Men nu ska jag klä på mig och vagga ner till stan!

Tjoho!

Jag bjuppar på en bild, kors i taket, tagen imorse då Love satt och kikade på sina älskade Teletubbies!

Lovesöt är just bra söt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0