Julpynt

Ja, nu är det ju mindre än en månad kvar till julafton och då ska man visst börja julpynta också.Känns lite overligt och långt borta nu när vi fortfarande går omkring i vår lilla kärleksbubbla. Men iaf,  lite av våra julsaker tog jag faktiskt fram innan Lykke föddes, jag satte givetvis inte fram sakerna utan förvarade de i garderoben, men på så sätt så är det ju inte så svårt och jobbigt att ta fram allt nu.

Det vi har plockat fram hittills är två ljustakar i köksfönstret, två julstjärnor i vårt sovrum, en i vardargsrummet och en i Loves rum. Jag är inte så mycket för jultomtar men vill iaf ta fram några, för Loves skull, men det får bli en annan dag. Sen måste vi ta och köpa oss en julbock att ha under granen också, och en julgransmatta, för att inte tala om julgardiner. De gardinerna vi ska ha i köket är ju på väg hit och helt fantastiskt fina, men vi har inga gardiner till vardagsrummet, eller det har vi visst det, men inga som duger, så det vill jag införskaffa samt gardiner till Loves rum, men jag tror att jag ska ta och kika hemma hos mamma, hon brukar ha massor med gardiner med julmotiv på. Jaja, nog tjatat om gardiner. Blommor, ja, det vill jag ha! Massor med hyacinter och julstjärnor, iaf tre vita hyacinter och två röda eller vita julstjärnor köket samt en krans och girlang av lummer att ha på öppnaspisen, tjusigt värre!

Till helgen är det ju julskyltning och som jag längtar! Det är ju så mysigt, jag tror att det är då den riktiga julkänslan och stämningen kommer igång för mig!

I eftermiddag, kanske efter lunchen och efter en liten prommis, funderar jag på om vi ska ta och baka pepparkakor. Jag tror att Love skulle tycka att det vore skoj, iaf i några minuter....

Näe, nu är det nog dags att ta och göra lite nytta, jag kan ju inte låta min man göra allt...eller?!?! Haha!

Jo,imorgon kommer även BVC-sköterskan hit på hembesök, mysigt värre och då vore det väl perfekt att ha lite nybakta pepparkakor att bjuppa på!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hejsan!Ska kanske börja med att skriva att jag har följt din blogg länge,redan på familjeliv när du väntade Love. Är absolut ingen STALKER men jag tycker att du skriver otroligt bra och så normalt. Inte massa mode och inredning utan helt vanligt familjeliv! Du har verkligen förmågan att skriva roligt och mysigt! Har i juni fått en flicka som heter Stina som förgyller våran vardag här nere i Borås.Grattis till er lilla tjej som jag tycker har fått ett så otroligt fint namn. Mvh Maria!

2008-11-27 @ 17:55:07
Postat av: Carro

Haha!! Jag vet nog INGEN annan som skulle börja fundera på att baka peppisar en vecka efter förlossningen.. Du är en SUPERMOM!!! =)

2008-11-27 @ 21:02:01
URL: http://carros80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0