Godnatt

Nu är det egentligen hög tid att gå och lägga sig. Jag förstår inte varför vi är uppe så länge på kvällarna, ja, det är länge för oss som är småbarnsföräldrar att vara uppe efter klockan tio. Men just nu så sitter jag iof här men har innan sytt gardiner till Loves rum.

I eftermiddags när vi var ute i lekparken så tänkte jag först gå ner till Rummet och kika på gardiner till vardagsrummet men jag orkade inte så Chrill frågade om jag litade på honom. Visst gör jag det, sa jag och Chrille satte av mot Rummet. Jag, Love och Lykke stannade kvar i lekparken och gjorde snökakor och lekte med bilarna. VI tänkte vara ute en stund till och sen gå hem. Men efter en kvart kom Chrill tillbaks med en påse. I påsen var det ett fint gardintyg, duktig kille jag har!

Väl hemma så började vi fixa med middagen. Det blev inget pepparkaksbak idag det får bli en annan dag istället. Nella och Frans kom på besök och åt middag med oss. Det blev givetvis en massa lek och bråk också, ja, man skulle ibland behöva ha dubbla uppsättningar av vissa leksaker....men när killarna blev alltför grinig vilket betyder att Love är trött, klädde vi på oss och gick ut på en kvällsprommis. Love somnade efter några minuter och Lykke sov redan innan vi kom utanför dörren och slutligen somnade Frans också. Det var iaf skönt att få lite luft i lungorna samt kika på husen. Det är ju så mysigt nu när det är mörkt ute och alla har börjat pynta i fönstren.

Eftersom att båda våra barn sov när vi kom hem så tänkte vi göra lite nytta. Chrill håller ju på med projekt insynsskydd så han står och målar i köket, bildbevis kommer när allt är klart, det kommer bli såå schysst! Själv satte jag igång med att sy gardiner, eller först så kikade vi om tyget som Chrill inhandlade idag skulle passa till vardagsrummet. Men det gjorde det tyvärr inte, det blev liksom lite för mycket mönster. Därför så fick det bli gardiner till Loves rum istället! Det enda som behövs för att sätta upp de är en gardinstång, emn det får Chrill fixa imorgon!

Ojojo, nu börjar det bli slut på batterier och jag har inte laddaren här, så jag säger godnatt nu!

Godnatt då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0