SGI och föräldrapenning

Här sitter jag medan Love sussar gott i sängen. Det gick förvånadsvärt bra att få honom att somna och sova sin förmiddagsnap där. Jag bara lade ner honom och på fem röda så sov han, dukdiga killen!

Jo, jag sitter här och ska fixa med föräldrapenningsdagar, sitter och räknar på hur många jag ska ta ut, lutar åt 3 eller 4 denna månad.
Jag har precis pratat med en tant från FK och ställt massor med frågor. Frågor som, -Hur blir det med SGI:n och fdagarna när Love fyllt ett år?  - Får man jobba, eller åker SGI ner? -Hur många dagar MÅSTE jag ta ut för att få behålla min SGI? Hur blir det när jag börjar studera igen, åker min SGI ner på noll osv? 

Jag fick iaf BRA svar så jag är nöjd och glad! Jag kommer således kunna ta ut några dagar, typ 3 samt jobba resterande och ändå behålla min SGI. Sen när jag börjat studera igen, med studiebidrag och fullt lån (ett måste annars åker SGI:n ner),så ligger min SGI vilande tills nästkommande barn, toppen!

Nu är det väl bäst att jag sätter fart med att plocka iordning och fixa lite innan Love vaknar!

Ikväll kommer min Faster och mina kusiner hit på besök. KUL KUL! De stannar tills på torsdag och då åker vi med de upp till norr! Där stannar vi i tre hela veckor! JIHOO!!

Avslutar med en liten bild på min sovande lilla pluttis!
image341
Världens vackraste Love!

Tack och hej leverpastej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0