Midsommarafton!


Glad midsommar önskar familjen Jansson!



Så var denna dag snart slut och likaså är jag! Det har varit fullrulle hela dagen lång!

Vi började, som vanligt, med sovmorgon. Vi låg och drog oss några minuter innan mor kom in och hämtade Love så jag och Christian kunde ligga kvar och tjusas några minuter till. Mami och Love käkade frulle varpå de gick ut och plockade ängsblommor.

Sen bestämde de sig för att gå på en liten prommis. De hann dock inte så långt förrens Love såg en vattenpöl som han glatt plaskade i så han kom hem dyngsur. Det blev då raka vägen in i duschen för honom och daddy. Jag passade då på att gå ut och plocka blommor som jag skulle ha till kransarna jag skulle binda.

När jag plockat blommorna färdigt och skulle ta fram ståltråd så hittade jag ingen. Panik, vad skulle jag göra nu?! Jo, jag hade läst i tidningen att blomsterlandet skulle ha öppet så jag hoppade in i bilen och handlade "kranstråd" samt lite blåklint.

Väl hemma igen hoppade jag först in i duschen och sen började jag binda min krans. Eftersom att tiden var knapp så fick Christian rycka in och göra Loves. Båda kransarna blev helt ok!

När klockan slagit 12 satte vi oss tillbords och de som satt runt bordet var: Jag, Chrille, Love, systeryster, Christian, Sigge, bror, Carolina, Elicia, mor och far. Det bjöds på bakad potatis med hemgjord skagenröra, hamburgare, lax, salld och massor med andra godsaker,  mumma!! Så fort vi käkat klart styrde vi stegen mot Ånäsparken och midsommarfirandet!

Precis innan vi skulle gå så fick vi punka på vagnen! Men det gjorde inte så mycket då vi hade "ryggsäcken" som vi kunde ha Love i.

Det hela var en jättetrevlig tillställning med fint väder och mycket folk. Min kusin Nicke spelade med sitt band och de var såå duktiga! Han såg riktigt cool ut!

Nicke är längst till vänster och pelar gitarr! Duktiga killar på 13 bast!

Efter firandet gick vi hem till oss och fikade, lekte och busade lite och sen åt vi lite mer mat. Så nu softar vi framför tv:n, skönt!

Lite bilder:
   
Från vänster: Love och Jag gånger 2 samt systeryster och Christian

Love rastar Scott


Titta vad jag hittade mamma!

   
Från vänster: Siggeplutt, daddy och Love, jag och Love


Mina kärlekar!!


Söt som socker!

Japp, det där var lite bilder från dagen idag. Nu ska jag äta lite popcorn och dricka lite cola!

Tjenixen!


Kommentarer
Postat av: Angela

Åååååh vad fina kort på er!!! =) Fina familjen!!!

Ser ut som ni har haft det underbart!!!!

Och magen växer=) Roligt!! Tänk att ni snart har två guldklimpar, lite avis e jag allt;)

Hälsa så mkt från oss!!!

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAM!!!

2008-06-21 @ 20:06:02
URL: http://minstjerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0