Studier

Jag har suttit här och klickat hit och dit men vette sjutton vart jag ska vända mig....ja, ni förstår att lärarhögskolan och universitetet har slagits ihop och då ser hemsidan lite annorlunda ut än vad jag var van, därför hittar jag ju inte som jag vill. Sen undrar jag dessutom om de har ändrat namnet på den utbildningen som jag läser?! Hm, jag hoppas att jag hittar rätt, men som det ser ut nu så har jag missat telefontiden för rådgivning....dessutom så måste jag ju veta vilken kurs jag läste sist, och med mitt gravidminne, kommer jag ju inte allas ihåg det nu.

Mina planer är dock följande. Jag kommer att vara mammaledig fram till HT08, alltså börjar jag väl att studera i slutet på augusti början på september. Då kommer lilleman att vara hemma med daddycool. När sedan Chrill varit hemma i ett halvår ska lilleplutten börja på dagis. Vart får vi se lite närmre på, men antingen blir det här i Solna eller i Sundsvall, hoppas innerligt på det sista alternativet, men det är ju beroende på vart Chrill ska böra X-jobbet.

Jag var inne på solnastads hemsida igår och kikade dagis, det finns huur många som helst att välja på. Hur ska man göra för att hitta det bästa? Ska man åka runt och besöka alla eller? Nåja, jag vet iaf några som jag inte vill att han ska gå på. Men det löser sig såklart, och det är ju låång kvar tills stunden är inne....fast så snabbt som tiden går nu så är det snart dags....

Nu ska jag kika till björnen som forfarande sover, han har snart sovit i sitt lugna bo i två timmar!! Och det sägs ju att man ALDRIG ska väcka en björn som sover.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0