Rapportering från sjukstugan

Jo, Love fortsätter att ha feber och vara trött han vill mest bara sova. Natten har iaf varit den bästa på länge, det kan ju även vara för att Chrill var snäll och tog Love på förnatten så att jag fick sova. Men han hade visst somnat vid tolv och sov till tre då han ville ha välling. Sen sov han till sju då det var dags för välling, byte av blöja, temp tagning och medicin. Sen somnade han lyckligtvis om och vi sov till klockan var nio!

Nu så här på morgonen har vi myst med frukost och morgontv. Love har precis somnat om igen, så jag passar på att blogga och surfa runt lite!

Ja, vad ska vi säga mer än att vi kommer att spendera följande vecka inomhus, det smittar visst som attans den här mässlingen. Inkubationstiden är mellan en till två veckor, så jag vette sjutton när och hur han blivit smittad som. Jag kikade på hans "gulakort" från BVC där det står vilka vaccinationer han fått, och jag som var bombis på att han fått vaccin mot mässling men det hade han ej. Han kommer inte få det förrens han är 18 månader. Men nu blir han ju immun mot mässlingen for ever!

Igår kväll när jag tog tempen på honom så visade den 39,9 igen, varpå jag skulle ge honom en alvedon och upptäcker till min förtvivlan att det är slut på alvedon!!! Klockan är tio på kvällen och det är slut på alvedon! Då var det bara för Chrill, älskade, duktiga, snälla, världens bästa, Chrill att ta på sig kläderna och åka in till apoteket, på klarabergsgatan som har öppet dygnet runt, för att köpa alvedon till lilleman!
image311
Love med 39.9graders feber och väntar på att dadddycool skulle komma hem med alvedon.

Nu ska jag pussa på min stora älskling som sitter och syr lite saker till skolan!

Have a nice söndag!

Kommentarer
Postat av: Mami

Huga vad lillplutten ser dålig ut.Hoppas att det vänder snart.Det stod i läkarboken att mässlingen läker ut på 7 dagar.Vi får hoppas att det blir så.Jag tyckte det var konstigt att han fått mässlingssprutan, Dom brukar få den när dom är 18 mån,MPR (mässling,påssjuka och röda hund.)Ja men nu har han haft det ialla fall.Puss och kram Mami..

2008-02-17 @ 12:42:16
Postat av: Angela & Stella!

Kramar till lilla Love från oss!!!

2008-02-17 @ 18:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0