Härlig morgon!

Vi vaknade runt åtta och låg och drog oss till nio. Då gick vi upp och käkade go´frulle! Smaskig gröt till Love och scrambled eggs och avocado mackor till mig och Chrill, gotteligott! Efter den smarriga frullen gick vi ut och gick prommis. Väldigt skönt väder ute måste jag säga.

Under prommisen stannade vi till i lekparken så Love fick testa att gunga. Det var första gången som han provade på att gunga och han älskade det! Han sprattlade med hela kroppen och tungan gick i ett i lillmunnen hans. Söta unge!

image300
Loves premiärgungar! Jag tror dock att vi satte honom bak och fram i gungan...

Love somnade sent så han sov fortfarande när vi kommit hem. Då gick jag och lade mig och läste lite bok och Chrill lade sig i soffan och kikade ett avsnitt av Lost.

Efter en timma vaknade en hungrig Love och likaså var vi. Chrill lagade soppa och varmamackor till oss och lasange till loveplutt. Jo, jag ska kanske säga det att igår eftermiddag testade jag att göra egen barnmat till Love. Jag kokade potatis som jag körde i mixern tillsammans med kokt skinka, smör och en skvätt grädde. Den blev verkligen supergod! Men det tyckte inte Love, alltså jag tror inte att det var något fel på smaken utan snarare konsistensen, den var nog för tjock.  Vi ska göra ett nytt försök i eftermiddag, men då blir det pasta och broccoli.

Nu måste jag nog hämta min lilla rackarunge innan han dragit ut alla saker ur min byrå....

Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0