38.5

Lilla Love är sjuk. Han har feber. Det är inge roligt tycker vi så vi stannar inne idag.

Just nu ligger sjuklingen och sover. Det kan ju behövas eftersom att han vaknade 6 imorse och var ledsen, han ville varken äta välling eller somna om. Såjag gav honom en alvedon och sen låg vi och kikade på morgontv till klockan 7. Då var det dags för oss att gå upp för att gå ner till tvättstugan. Men vi hade tur. Daddycool gick ner istället. Det var skönt tyckte vi som kunde fortsätta att kika på barntv.

När pappsen åter var på plats gick vi upp och käkade frulle. Jag trodde faktiskt inte att Love skulle få i sig någon gröt men oj vad jag hade fel. Han åt upp rubbet! Det kändes mycket skönt vill jag lova!

Efter frullen var det dags för oss att gå ner och hänga tvätt. Vi gick ner allihopa tillsammans. Love sprang omkring i sin gåstol och var sådär lagomt glad, ja, så glad som man kan vara när man är sjuk. Det finns ju så mycket spännande saker som man kan se och känna på därnere.

Väl uppe igen lekte vi lite och sen var det dags för att sova. Denna gång i sängen. Ja, eftersom att han är sjuk så ville jag itne att han skulle sova ute i vagnen. Det är dessutom ganska kallt idag, -1grad. Jag trodde aldrig att det jag skulle få honom att somna så lätt i sin säng, men det gick verkligen på fem röda sen så sov han! Min lilla älsklingsplutt!

Vi blir således inne idag. Jag tänkte att jag skulle sy en grej till systeryster som också snart ska ha barn. Eftersom att jag vet att hon läser så kan jag ju inte skriva vad det är! :) Men det är en fin present vill jag lova!

Igår var vi på besök hos min vän M på Lidingö. De har nyss köpt ett nytt hus så jag och Love var på inspektion. Herregud vad fint det var! Det var verkligen snyggt renoverat och hemtrevligt, jag skulle absolut kunna tänka mig att också bo där...så jag är inte avis...näe, inte ett enda dugg....

Eftersom att dagis var stängt så var M´s barn, Alva och Hugo, hemma. Love tyckte att det var toppenskoj. Så medan jag och M käkade sushi, snackade och fikade satt barnen och lekte. Härligt!

På eftermiddagen vände vi hemmåt trött och slut efter en härligt dag med mycket mys!

Väl hemma fick Love gröt varpå han somnade i min famn, framför tvn, helt slut lillplutten.

Nu ska jag ringa till min mor!

puss puss

Kommentarer
Postat av: Mami

Jasså,ni har sjukdom i familjen idag igen. Det är väl det som man kommer ihåg, sjuka barn och tråkiga innedagar.Men dom brukar ju hämta sig ganska fort.När du var 4 år och fick vattenkoppor, så var jag tvunngen att åka och "rasta" dig på IKEA.Du hade alltid högsta växeln i.Glad och full fart det är du det, även idag.Vi syns i morgon kväll. Moder..

2008-02-12 @ 13:46:42
Postat av: Carro

KRYA PÅ ER!!!
Lilla Lovegos är snart på benen ska ni se. Han har för övrigt tagit mitt hjärta med storm , å ajg skrattade gott igår när jag kollade filmen med honom å dammsugaren..;) KRAM!

2008-02-12 @ 15:41:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0