Snorigt

Love har gått och blivit snorgi och hostig. Det är ju inte så kul nu när vi har en nyföding i huset, jag hoppas verkligen inte att hon smittas.

Idag har jag för fösta gången, sedan Lykke kom till oss, varit ensamen hemma med båda barnen. Christian skulle på lite ex-jobbs information, så jag skulle vara ensamen hemma under tiden.

Runt nio åkte Chrill, då sov Lykke och jag Love passade på att mysa framför tv:n och barnprogram. När myrorna började bli för många i Loves bak, började jag att klä på honom sina kläder, sen gjorde jag i godan ro iordning mig själv. Jag plockade fram både Loves och Lykkes utekläder och la de i små högar på golvet, jag hade ett litet mission och det var att försöka få med mig själv och båda barnen ut på en liten prommis ner till stan. Iaf, när klädhögarna låg färdiga på golvet, packade jag iordning vagnen och nu var det bara att vänta på att Lykke skulle vakna för att käka.

Lite innan tio vaknade Lykke varpå jag gav henne käk och bytte kläde och blöja, Love var också med bytte blöja såklart. Vi hade verkligen tur som inte blev nerbajsade av Lykke för hon kan nämligen bajja hon! Men när hon var ombytt och klar så började jag att klä på henne ytterkläderna och la henne i vagnen. Lite missnöjd var hon allt, men vad ska man göra, det är bara att igonorera och fortsätta med barn nummer två.

Det gick supersmidigt att få på Love kläderna och sen satte jag honom i vagnen. Vid det här laget var Lykke riktigt förbannad och ville verkligen inte ligga i vagnen. Men jag skyndade att klä på mig själv och sen gick vi ut! Väl ute så knäppte jag åkpåsarna till båda barnen och satte på regnskyddet, ja det snöade för fulla muggar. När jag gjort allt detta så var båda barnen tysta och innan jag gått mer än några meter så sussade båda två, underbart! Jag styrde vagnen mot stan för att gå på Lindex. De har ju en vara varje dag som man får köpa till ett schysst pris och idag var det pyjamas och nattlinnen för 49:50kr. Love har ju växt som sjutton den senaste tiden och lider därför av pyjamasbrist så jag köpte två pyjamaser och ett nattlinne till honom! Sen gick jag hem igen och snacka om att man får bra träning av att gå med dubbelvagnen uppför alla dessa södermalmsbackar!

Halvvägs mötte jag upp min älskade man och vi fortsatte att gå på en liten prommis i snön! Det är så skönt att promma men får en sån energi!

Nu vaknar Lykke och vill ha käk!

Hej!

Kommentarer
Postat av: Anna

Duktig du är som drar iväg med de båda små!

Snöväder och allt =)



Är själv mamma till Gustav som blir 2år i januari och Ester som är 7 månader. Vet att det kan vara ett helt företag INNAN man kommer ut men efteråt känns det jätte härligt!



Brukar kika in och läsa din blogg.

Kommer nämnligen själv från Sundsvall =)

2008-12-04 @ 17:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0