Sjukstuga

Idag råder det sjukstuga här på Nygatan.Christian är trött i kroppen och risig i magen. Love är snorig och hostig. Jag och Lykke däremot, vi är pigga som nötkärnor! Jag är iaf pigg, Lykke hon, ja, hon sover mest hela tiden, men hon lär väl vakna snart för en bit mat, eller en slurk mjölk kanske man ska säga.

Just nu är det nästintill knäpptyst i vårt hus, det enda som hörs är suset från datorn. Alla sova, släckta äro ljusen......det känns ganska fridfullt att sitta här, i skenet från ljusen och den fina granen, och knappa på datorn alldeles själv. Idag blir det en slappdag. Vi har ju visserligen tvättstugan nu, men det är inget som tar musten ur en. Oj, på tal om must, värst vad jag blev sugen på det nu då.....vi har ingen hemma, men vad gör väl det när det finns så gott vatten i kranen!

Nu hör jag Lykke, dags för mat! Nu blir det en liten paus, återkommer om fem röda!

Sådärja, då var det avklarat! Hon är en riktig snabbätare och givietvis somnade hon om igen.

Idag fyller Lykke en månad, eller inte än, utan 20:58 i kväll blir hon en månad. Tänk vad tiden går fort! VI var på BVC igår för vägning och mätning. Hon har gått upp från 3752g och väger nu 4210g och mäter 56cm, stora tjejjen! Nu ska vi inte dit förrens om 3 veckor igen, ja eftersom att hon går upp som hon ska och följer kurvorna fint så känns det ganska skönt att slippa behöva springa dit varje vecka, sen är det ju annat när det är andra barnet, man känner sig trygg i sig själv osv.

Jag kanske borde börja fixa lite lunch. Tror att jag ska göra upp korvsnärten som finns kvar till korvstroganof och ris, mumma! Love har ju ätit som en myra de senaste dagarna och det känns inte bra, men vadå han är ju lite sjuker och då brukar ju inte matlusten vara på topp, det vet man ju själv. Men det känns ändå inge bra när han äter dåligt, han är ju så liten i sig därför finns det ju inget att ta av och han blir ännu mindre....hoppas han blir frisk snart!

Nu är det inte länge kvar tills julafton och som jag längtar! Jag har värsta julfeelingen i kroppen och känner mig glad, pigg och upprymd, jag ÄLSKAR julen med allt vad det innebär!

Ho ho ho!
Santarina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0