I sängen

Just nu ligger jag i sängen. Love ligger och sover sin lilla lur tätt mot min rygg och jag passar på att surfarunt. Jag har surfat runt i en timma nu så jag ska nog ta och lägga mig och försöka vila den andra timman innan lillplutt vaknar.

Imorse ringde klockan 0630 varpå jag låg och drog mig till 0700. Då gick jag upp och läste tidningen och käkade frulle och sen satte jag mig i bilen och åkte till MVC, jo, jag klädde ju på mig först också såklart!

Väl där gick allt toppen. De tog blodprov och bodtryck, allt såg bra ut. Sen fick jag träffa min BM, fast i slutet så blev det ändå inte hon för att hon hade hand om ett annat område än vad jag kommer att tillhöra, men den BM som jag kommer att få verkade också väldigt trevlig.

Vi pratade och allt som tillhör en graviditet och en gravid kvinna. Vi mätte även magen och lyssnade på lilla hjärtat. Magmåttet är ju ganska mycket större än förra gången men det var inte ovanligt eller farligt med tanke på hur tätt inpå denna graviditet är. Hjärtats slag kom upp i 144slag/min, det är ju verkligen såå häftigt och underbart att få höra dunket från hjärtat, hade önskat att Chrill också varit med, men han får följa nästa gång vi ska dit som är den 9 september.

Jag gick in och kikade på familjeliv för att se hur Loves hjärtljud slog första gången vi lyssnade och mätte. Han hade högre hjärtljud 159 eller var det 155 nåja, det var iaf högre än lillapluttans. Måttet på magen var också mindre, men det hade jag ju räknat med.

Näe, nu ska jag vila lite!

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0