Hemma igen och då menar jag hemma med stort H!!

Ja, det är väl bara att inse, jag och storstan passar inte så bra i hop...är man en bonnjänta så är man! :) Jag är färdig med Sthlm och livet man lever där, nu är det familjeliv i Sundsvall som hägrar och som jag längtar! Snart bara en vecka kvar tills vi får flytta in!! Men visst känns det även lite vemodigt att lämna vår fina lägenhet också, den har ju trots allt givit oss många fina minnen och för att inte tala om barn, snart två fina barn! Men det fördelarna med att bo i Sundsvall väger över nackdelarna! Sen kan vi ju faktisk ångra oss också,  eftersom att vi hyr ut vår lägenhet i andrahand, så har vi ju en liten provapåperiod i ett år nu. SÅ tiden får utvisa hur det kommer att bli!

Nu har vi nästan fått med oss allt från Sthlm, Chrill och hans far är på väg ner nu, eller de är nog redan nere, för att hämta med det sista. Jag måste säga att det har gått välidgt smidigt med att packa och städa allt trots att vår lilla Love var med och hjälpte oss packa upp det vi packat ner....men ack så mycket saker man har lyckats samla på sig under dessa år! Vi har verkligen försökt att sortera ut och slänga en massa men jag måste sortera ut mycket mera kläder när jag flyttar in i nya lägenheten. Men just nu är det lite svårt att slänga när man är gravid, ja, jag kan ju inte direkt prova, men jag får väl göra en "kanske slänga låda".....eller....

Igår var vi på dop, det var Loves lilla kusin Sigge som döptes och det var trevligt! Jag blev dock jäkligt trött och lite grinig efter dopet så jag la mig och sov när vi kom hem, sköönt! Tur att mor och far tog med Love ut på prommis så jag kunde vila mig lite, det tar ju på krafterna att vara gravid och flytta också...måste tänka på att jag faktiskt är gravid lite mera. Eftersom att jag mår så bra i kroppen så är det lätt att "glömma" bort magen och köra på som vanligt och då är det lätt att man i efterhand blir lite trött och grinig....

Ja, jag tror att jag slänger in lite bilder från både dop och sthlmsresan!

Bäst att ladda med frulle så man orkar med ett Skansenbesök!

Love går runt och kollar läget medan jag och Chrill står i kön in till Skansen.

Äntligen inne! Love börjar bli trött därav sitt örongnuggnde

Det dröjde inte lång stund innan Love somnat  så då passade jag och Christian på att strosa runt i "trollskogen" och knäppa lite kort!
Vi han även med att käka lunch i lugn och ro för att sedan sitta/ligga på en bänk och vila ner maten.



Här har Love vaknat och käkat lunch och ser måttligt sugen ut på en efterättsnapp!

Klappar get!

Kikar på grisarna

Rider på en gris

Lite soffbus!

Och så lite bilder från Sigges dop!

Syster och Sigge innan dopets början, här med Lovesnapp då han var lite grinig.

Söta Sigge!

Hela familjen och prästen

Sigge blir döpt och han var såå dukigt!

Sådär ja, nu var det klappart och klart!

Efter kyrkan så blev det dopfika i församlingshemmet. Love missade tyvärr dopet i kyrkan men vaknade lagomt till fikat!

Fina killen med sina älskade ballonger!

Hm, vad har vi här då...

Min fina fina man!

Love smakar smörgåstårta

Också lilla (hm, stora tjocka) jag!

Det var alles för denna gång!

Nu har Love vaknat och han har fått mat så nu ska vi ut och hänga tvätt. Sen så har syster ringt och frågat om jag ville följa med till Birsta och det vill jag men frågan är om Love vill det.....jag får väl fråga om mami vill vara barnvakt....just ja, de skulle ju iväg och plocka lingon, attan! Jaja, en snabbis till Birsta får et väl bli iaf!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0