Måndagmorgon

Idag vaknade vårt busfrö några minuter efter sex. Först satte han sig upp, ja, han sov i vår säng inatt, sen ställde han sig upp för att få tag i veckarklockan. Sen satt han och lekte med den tills att jag och Chrill vaknat till, snälla unge!

Nu har vi busat, käkat frulle samt ringt några telefonsamtal. Jo, eftersom att vi ska vara i Sundsvall hela sommaren så måste jag gå några besök på MVC där. Jag rinde då till MVC i city, men dit fick jag inte komma, ojojo, så besvärligt det var, och så får man inte göra, och det kostar pengar och blablabla. Jäkla kärring! Men smart som jag är :), ringde jag till Timrås MVC. Där gick det hur bra som helst, det är bara att ringa när du pratat med din barnmorska och blivit inskriven, så löser vi det här. Tack och lov att det löste sig. För inte vill väl jag, sitta och åka T/R till Sthlm bara för att mäga magen och lyssna hjärtljud, ett besök som är över på 5röda! Nåja, det enda som var lite kruxigt var ju om jag skulle få göra ultraljudet däruppe, men hon sa att jag skulle höra med min BM om hon kunde skriva en remiss till Sundsvallssjukhus, så löser det sig säkert, håller tummarna att det gör det nu bara, men annars är det ju bara en gång som jag behöver åka ner och inte fler!

Jag har även slagit en pling till försäkringskassan. Jo, jag ska jag ju jobba imorgon och hade lyckats kryssa i att jag skulle ta ut en fpdag för den dagen, så de var tvungen att ta bort den, men det var inga problem så nu är det löst.

Sen när klockan slagit tio så ska jag ringa till studievägledningen, det blev lite problemas igår när jag skulle fylla i ansökan, men jag hoppas att det går lätt att fixa!

Annars så är dagen oplanerad. VI ska väl ut på en prommis så fort lilleman vaknat samt käkat lunch, det är ju så fint väder här idag, solen skiner, tror jag iaf, eller är det lite disigt kanske, nåja, det spelar ingen roll, vi ska ut och röra på oss iaf. Och om jag förstår Love Jansson rätt, så blir det även ett besök i lekparken!

Nu så, ska vi se om jag kan lägga in bilderna idag då!
NJUT!
image398
Vadå, det var inte jag!! Busungen Jansson skyller ifrån sig!
image399
Jag lovar, det var inte jag!!
image400
Mammas och pappas gladskit hjälper till med de dagliga sysslorna!

image401
Tittut!

image402
I ett hus i skogens slut, liten tomte tittar ut.......

Nu mina vänner, ska jag ta och dona lite!

Soo long!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Kul att ni också har tjocka släkten i Sundsvall. Min mamma jobbar på BVC i Kvissleby & om du ringer dit till MVC så kommer de knappast neka tid. De är snäll där... brukar ta emot många sommarstugegravida varje sommar. :) HOppas allt är bra. / Sofie & Algot.

2008-04-15 @ 09:42:42
URL: http://sofieflikkan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0