Doften av nybakta lussebullar

sprider sig i hela lägenheten! Som ni kanske kan räkna ut så har jag bakat lussebullar så här på kvällskvisten, mumma! Så nu sitter jag här och slösurfar samt kikar på Bridget Jones på tv. Christian pluggar och Loveplutt sover, som by the way, faktiskt åt upp hela decilitern med välling innan han somnade! Dags att börja göra välling på två deciliter nu! Det känns såå skönt att vällingen går ner och om han fortsätter med en sån här aptit kommer han vid nästa bvc-besök väga över 9kg och amningen är ett minne blott! :) Då kanske min önskan om att gå ut på juldan kommer slå in iaf!

image201
Mina nybakta lussebullar samt de ljuvliga hyacinterna i bakrunden....jul jul...underbara jul!

image202


Dagen som varit då, vad har vi gjort. Jo, vi (jag och Love) tog en prommis in till centrum där vi handlade diverse smågrejer. Den svarta julstjärnan, hårsnoddar, hårspännen samt lite annat krimskrams. Det var iaf mys att bara strosa runt i affärer.
På väg hem från centrum somnade plutten så jag ringde Chrill. Vi bestämde möte vid ICA. Där passade vi på att handla.
Väl hemma lagade vi middag som idag bestod av ungsbakadlax med pressad potatis och god sås, mumsmums!!


Denna fina julstjärna hänger nu och sprider sitt ljus i vardagsrumsfönstret
image199

Nu ska jag ta och avnjuta en nybakad lussebulle tillsammans med ett glas mjölk!

Tjingeling!





Kommentarer
Postat av: Mami och Papi

Vilken lång sång han sjöng.Den där gossen blir något han.Vilken fart det är på honom.Bullarna ser jättegoda ut.Gula och blanka ser dom ut,Ni ser ut att ha det så mysigt.Ha det bra vi hörs....

2007-12-02 @ 22:49:24
Postat av: syrran

shit vad dina lussebullar såg goda ut då!!vad jag blev sugen... Tror jag oxå måste prova övningsbaka det nu om jag ska hinna slå igenom som bullmamma till sommaren ;) kram /K

2007-12-02 @ 22:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0