När barnen sover

Sitter jag här, i soffan, och lyssnar till:
  • Loves hostningar, attans om han blir sjuk igen.
  • Tvättmaskinens ljud, det är tredje maskinen...so far....
  • Måsarnas skrik, ett litet tecken på att det faktiskt är vår nu!
  • Min mage som bubblar, antar att den tackar för den goda maten som jag och barnen just ätit, fisksoppa är mumma!
Jag har massor med saker som jag egentligen borde ta tag i nu när jag har en lugn stund, men jag drar ut på det genom att sega här, framför datorn en stund till. Jag måste iaf:
  • Hänga upp tvätt nr 2 och snart också tvätt nr 3
  • Plocka undan efter dagens lunch
  • Planera veckans alla middagar, ja eftersom att Chrill jobbar och jag är på praktik, så är det ett smart drag om vi vet vilken mat som ska ätas samt att all den maten redan är inköpt...men vad liksom...
  • Skriva matlista eftersom att jag och barnen tänkte ta en ride till Birsta och handla lite senare
Lykke är inte heller så frisk, hon har feber. Igår eftermiddag sa det bara pang så hade hon 39 graders feber. Hon låg däckad på mig en halvtimma tills att alvedonen kickade in och då började hon sjunga igen....snoret rinner också hela tiden....men jag hade väl nästan gått och väntat på att hon skulle bli frisk eftersom att hon precis börjat på dagis, och jag vet att det heter förskola, men dagis är enklare att säga så jag fortsätter att säga det.

Eftersom att hon är sjuk så tar Christians mor hand om henne imorgon, måndag och min mor henne på tisdag. Vi hoppas ju att hon hunnit bli frisk så att hon kan gå på dagis på onsdag....annars vette sjutton hur vi gör!

Ja men hon vi hoppar alla sjukdomar och alla listor och pratar om något annat tycker jag. Tänk att jag nu gått lite mer än halva tiden, heelt galet sjukt! Jag har nu bara 19 veckor kvar att bära denna bebis på...okej, plus ninus 14 dagar då. Men jag hoppas att det inte blir 14 dagar över och då är jag mer än nöjd! Nu kan man också känna utanpå magen att bebisen sparkar och rör sig, och det är alltid lika häftigt,vare sig det är den första eller tredje gången man gör den upptäckten på!

Jag mår ju fortfarande oförskämt bra och jag hoppas att det håller i sig,men jag ska väl inte säga allt för mycket då slutar det väl  med att jag får en pylostomi igen och det vill jag ju verkligen slippa! Men annars så rullar allt på liksom, i en rasade fart dessutom! När man redan har två barn så är det ganska svårt att hinna med att tänka på bebisen i magen, men i vissa stunder, tex när jag sätter mig i bilen eller ska äta lunch och så känner jag några små buffar i magen, då blir jag varm i hela hjärtat....men annars så är det ju fortfarande helt overkligt att vi ska få ett till barn! Det blir nog en kille den här gången.....eller kanske en tjej.....hm...den som lever får se!

Nu har maskinen snurrat färdigt, dags för att röra på rumpan! Jo, jag tror minsann att jag snart ska börja sova när barnen sover, även om jag inte är trött nu så tror jag att det skulle göra mig gott i framtiden...så snart ska jag börja med det!

Tjing tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0