Sussa sött!

Nu sussar båda barnen sött. Vi föräldrar sitter och kikar på tv, antikrundan. Jag tycker om att titta på antikrundan, dels för att se deras miner när de berättar vad saker och ting är värda. Det är så roligt att se hur glada och ibland besvikna människorna blir.

Love börjar bli bättre. Vid halv ett tempade jag honom och då hade han 39,3 och då fick han en ny supp. Han blev såklart piggelin och härjade med Chrill när jag och Lykke var på babysång. Sen tempade jag honom vid halv sju och då hade han 38.2, febern börjar alltså att ge med sig, jihooo!! Han fick ingen supp denna gång för febern är ju inte så hög dessutom så verkade han inte behöva den.

NÄr klockan var runt kvart i sju och vi satt och kikade barntv började barnen på tv:n äta pannkakor. Love blev supersugen och började ropa på pannkakor! SÅ snäll som jag är gick jag in till köket och började steka pannkakor, jag gjorde en liten smet som blev tre pannkakor. Jag gjorde ju inte bara pannkakor för att vara snäll utan för att han äntligen börjar känna hunger och sug igen. När jag väl stog och stekte började barnen äta korv, och då fick Love sug på korv och började ropa korv! Så då fick han en kalllkorvskiva att smaska på. Han åt upp halva när jag kom in med den första pannkakan. Men då hade barnen ätit färdigt och Love lika så...inte pannkaka mamma......så då fick Chrill äta upp pannkisarna istället.

En kvart senare sa Love att han ville gå och lägga sig så han tog sin kudde och gick in till sitt rum för att sova. Han börjar verkligen bli frisk nu när han vill sova i sin säng, och oj så skönt det är att han börjar bli bättre! Han somnade på tre minuter och sover nu sött i sin lilla säng.

Idag på babysången var vi få som var där, av femton stycken var vi sju, det är många som är sjuka nu. Men vi sjöng och snackade sedan massa strunt, och det var verkligen hur skönt som helst att få komma ut från sjukstugan lite!

Imorgon fyller Christians mormor Ellen 85år, hurra hurra! Det ska vi fira så vi tar bilen, eller vi får se hur Love mår imorgon, men är han feberfri så åker vi allihopa annars kasnske bara jag och Lykke åker tillsammans med Christians föräldra eller så åker jag, Chrill och Lykke dit utan Love som får vara hemma med min mamma. Jaja, vi får helt enkelt se hur LOve mår imorgon.

Jo, det är inte bara Ellen som vi ska fira imorogn utan även att det är det exakta datumet som jag och Christian träffades på för 5 år sedan! Och se vad mycket man hinner på fem år....flytt till Sthlm, studier, barn nr 1 Love, giftemål, flytt till Sundsvall och barn nr 2 Lykke och nu barn nr 3......hahahaha, sakta i backarna nu, jag skojjar bara. Och den röda tråden genom dessa år är kärlek, riktigt mycket kärlek!

Min kärlek!

Nu blev jag sugen på en apelsin så det är väl bäst att stilla suget lite!

Imorgon är det fredag!!!!!

Go´kvälls!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0