Då var det dags igen

Sitter här och pluggar till nästa tenta, men jag kände att jag var tvungen att ta ett litet surfbreak och nu känner jag att jag inte kommer att återgå till böckerna sen utan det blir sängen rakt av, är alldeles för trött!

Jo, förra tentan i farmakologi och LM gick jättebra, överförväntan verkligen! Farmakologin har jag klarat men jag vette sjutton om jag slarvade med ett tal på Läkemedelsberäkningen som kan kosta mig att behöva göra om. Men det är väl okej ändå antar jag.

Idag har vi börjat ny kurs och jag satt i bänken igen, det kändes härligt! Jag kan dock inte slappna av helt då jag vet att Lykke är hemma med, en inte så fullt pigg, Christian, men men, han säger till om han inte orkar eller klarar av att ta hand om vår lilla fisfia. Idag hade det iaf gått toppen! De hade sovit tillsammans i sängen i flera timmar och det är ju precis vad Christian behöver! Appropå Christian så var han ju på undersökning och det såg, enligt kirurgen, inte alls bra ut, han yrkade på operation men medans Christians läkare på medicin vill att han ska försöka att hålla ut lite längre i väntan och hopp på att medicinerna ska börja kicka in. Dessutom så ska han efter den tredje cellgiftsbehandlingen även få börja testa en ny medicin så vi får väl se hur allt ter sig och hur mycket Christian orkar med.

I fredags var Love med i sitt första Lucia tåg, han var den sötaste stjärngossen! Vi blev bjudna på glögg, peppisar, lussebullar och kaffe eller varm choklad, supermysigt var det! Efter luciafirande gick jag och Christian på en miniprommis så att Lykke skulle få somna i vagnen, sen bar det av hem för att plugga det sista innan tentan som började klockan två.

I lördags avnjöt vi årets andra julbord och denna gång var vi på grankotten. Det var hur bra som helst, verkligen toppenbra!

I söndags tog jag med mig barnen ut till min mor och far. Lykke somnade i bilen på väg dit så vi flyttade över henne till vagnen varpå jag och Love gick och lekte i lekparken. Han lekte som aldrig förr och jag stog brevid och frös...men efter en timma började jag att försöka övertala honom att vi kanske skulle ta och gå in och leka lite med hans kusin Elicia som också var och hälsade på hos mormor och morfar.

Väl inne möttes vi av min pappa som agerade rörmokare, så behöver ni ha experthjälp är det bara att höra av er till honom för han kan minsann!! Eller?!?!

Jaja, vi fikade ( till en mummlande rörmokare) och barnen busade i lekrummet och vips kommer de utspringade som två nakenfisar, då har Elicia som är två år äldre än Love hjälpt honom av med kläderna samt klätt av sig själv och så sprang de runt och busade!

Efter fika och bus åkte vi hem och lagade middag. Sen kom grannarna in och åt av soppan och barnen lekte/bråkade.

NÄe, nu ska jag nog ta och knoppa. Imorgon är det spruttime för ungarna Jansson. Love ska ta svinis och Lykke ska ta ettårsvaccinet! Så lagom till jul är de väl sjuka båda två.....jag bjuppar på bilder ngn annan dag nu orkar jag itne!

natta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0