Det är dags nu

Det är verkligen på tiden att jag fortsätter att blogga nu! Jag skriver ju för att minnas, minnas mina ungdomensdagar som tvåbarnsmor....

Dagarna går och de går verkligen supersnabbt! Kan ni tänka er att Lykke redan är nio månader, helt galen sjukt! Vart tog tiden vägen liksom?!

Idag är Love på dagis och jag och Lykke har tjejmys hemma, det är inte så mysigt nu dock då hon ligger och sussar men snart så! Jag sitter och surfar lite biljetter. Jag ska nämligen åka till sthlm SJÄLV i slutet på månaden. Japp, jag ska träffa min bästa vän och bara mysa, UTAN BARN, och snacka om att jag längtar! Men samtidigt som jag längtar är jag förfärligt rädd också, rädd för att inte klara av det, jag kommer ju sakna ihjäl mig! Det kommer såklart att gå bra men ändå, det är ju ändå första gången som jag åker iväg utan Lykke i några dagar,men allt går,eller?!

När jag kommer hem från resan börjar allvaret. Japp, plugget till sjuksyrra börjar och jag längtar. Det ska bli så kul att få börja läsa igen och så motiverad somjag känner mig nu har jag aldrig kännt när jag läste till lärare. Jag ångrar absolut inte att jag läst till lärare, det är ju alltid bra att läsa man kan väl aldrig få för mycket kunskap! Nu känner jag dock att det är på allvar. det är det här jag vill göra! 

Eftersom att arbetsmarknaden för Chrill ser svart ut, ja det finns inte många jobb som civilingenjör ,här i Sundsvall, så kommer Lykke att vara hemma med Chrill när jag pluggar. Chrille vill inte vara arbetslös så han kommer att plugga några kurser på distans och så länge han pluggar kan jag plugga, men så fort han får ett jobb återvänder jag till mammaledigheten igen! Det är klart Lykke kan börja på dagis så fort hon fyllt ett år och jag kan fortsätta plugga men det vill vi inte. Jag tycker att hon ska få varahemma lika länge som jag var hemma med Love, typ två år, minst! Men man vet ju aldrig och så försekommen som Lykke är så är det nog inga problem för henne att börja på dagis tidigare heller....

Det är snart lunchdags och jag har inga planer, tur att jag är själv hemma och lätt kan slänga i mig en tonfiskbruk, det är ju annat när Love är hemma och ska ha mat. Lykke hon käkar ju sina brukar och det med bravur, hon bara gapar och smaskar i sig, en matglad liten tjej vi fått!

För några dagar sedan åkte vi till Furuvik och det gillades skarpt av Love. Han älskade att åka karusellerna!

Näe, jag ska nog ta och fixa lite käk,men jag bjuppar på lite pics från Furuvik innan!














Sådärja! Nu har Lykke vaknat och nu vankas det lunch!

Tjing tjing!



Kommentarer
Postat av: Marika

Vad hääärligt att du kommit igång med bloggningen, har saknat dig och ditt liv =)

Men oss är det finfint. Jag syr och jobbar så det står hääärliga till ;)

I helgen ska vi vara barnvakt en hel natt, får se hur det går ;)

Stor kram till dig och din familj!

2009-08-21 @ 10:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0