Världens finaste!


Love är färdig för att åka på kusin Arvids dop


Världens finaste Lovegos!


Love provkör den första traktorn


och den andra.

Samtliga bilder är från i lördags då vi var på Loves kusin Arvids dop.

Idag har varit en mysig dag. Vi började med att sova till nio, eller jag sov till halv nio, så jag hann faktikt duscha innan Loveplutt vaknade. Utvilade gick vi upp och käkade frulle och klädde på oss. Vi hade ju en tid att passa, så om sanningen ska fram, så fick vi faktiskt lite brådis på slutet. Men trot eller ej, så var vi på MVC halv elva.

Väl där så tog de blodtrycket, och det var lite högre än vanligt, men inget som jag behövde oroa mig för. Magen mätte 32cm och hjärtat slog 140 starka slag, så mysigt så! Love som var med för första gången idag var väldigt faschinerad av att lyssna på hjärtljuden. Han skötte sig så bra! Han satt på sin stol och knaprade russin och läste bok, min duktiga kille som snart ska bli storebror!

Efter MVC brummade vi ner till stan, ja, jag vet, vi tog bilen idag, Men jag pallar inte att gå så långa sträckor, min rygg går av då. Så för att skona mig själv och Love, ja, jag blir ju en grinig och tråkigt mamma om jag har ont, tog vi bilen, sen så fick vi ju lite brådis också. Men iaf, vi parkerade bilen och mötte upp svärmor som väntade utanför parkeringshuset.

Vi styrde stegen mot P.o. P direkt. Där inhandlades ett par schyssta manchesterbyxor och en superfin body, tack tack farmor! Sen gick vi och kikade i lite andra affärer samt att Love ville titta, känna och rida lite på alla drakar som står utplacerade på gågatan. Men efter en stund började våra magar att kurra så vi gick och käade lunch. Love åt inte värst mycket, men det varju förståeligt då han bara två timmar innan käkat en stoor portion med gröt. Men jag däremot, jag åt mycket!

Efter maten gick vi och kikade i lite fler affärer, eller Love sprang mest omkring så det var väldigt skönt att ha Lovesfarmor med sig som kunde hålla koll på Love, då jag inte är så snabb längre....men iaf så handlade vi lite till lilla skruttan också, två par bodys och två par brallor, shit, bara 52 dagar kvar!!!!!

När vi var färdigta på stan åkte vi hem och myste med pappsen som vaknat. Love började dock bli lite trött och grinig så vi la honom i sängen  så han fick sova lite skön middag.

Efter klockan fem sa vi hejdå till pappsen som skulle åka och jobba. Så därför ligger jag själv här och glor på tv och surfar lite.  Jag ska snart dock se på reprisen av Livet i Fagervik sen blir det sängen för jag har ont i ryggen och känner mig trött. Hoppas Love sover lika länge imorgon. De enda planerna vi har imorgon är att gå en sväng på öppnaförskolan, men dit har vi ju ingen brådska, huvudsaken är ju att Chrill får sova ostört i några timmar. På eftermiddagen är det dags att åka till Sjukhuset och lägga om igen sen drar vi nog till Loves farmor och farfar och fixar lite. En sväng förbi bibblan blir det också då jag läst ut boken jag lånat samt att den andra som jag reserverade kommit in.

Näe,  nu ska jag kika serie!

Tjabba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0