Nedräkning

Nu är det nära, bara 4 dagar kvar till julafton och som Love och Lykke längtar! Det pratas mycket om jultomten och julklappar om dagarna. Det är många frågor om hur jultomten har fått Loves önskelista, om han vet vart Love bor osv. Och visst har tomten både kikat på önskelistan och vet vart han bor...

Nu på morgon har vi hunnit med lite av varje. Jag har gjort rent kaffemaskinen, så nu funkar mjölkskummaren igen. Sen har barnen och jag också hunnit med att baka peppisar, eller jag och Love iaf. Lykke käkade upp hela hennes bit, eller kanske blev det en liten kaka iaf.



Om en stund ska vi ta och käka lunch och idag blir det köttsoppa med mjukmacka, smör och ost. När vi käkat färdigt kommer min mor och hämtar upp oss och så drar vi och hälsar på min mormor och morfar, mysigt! På väg hem stannar vi till i Birsta för att handla några varor på Coop, lite julmat. Sen får det bli julafton för vi är klara med allt, både mat och klappar, jo jag måste ju slå in och grejja och laga mat men vi har allt här hemma så det är så skönt, ingen stress alls!

Näe, nu ska jag ta och tömma "poppan" för Lykke kom precis förbi och sa att hon kissat i den.


Lykke leker med dockvagnen.

Love ville att jag skulle ta en bild när han drog sin brandbil.

hej!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0