Antikrundan

Här sitter jag i min ensamhet och kikar på antikrundan. Båda barnen sover, Christian är ute på galej så jag sitter här i min ensamhet och myser av tystnaden och i lågorna av tända ljus, härligt!

Idag gick dagislämningen mycket bättre, eller han grät ju men det var liksom inte lika förtvivlat som igår. När jag lämnat honom tog jag vagnen och smög upp på baksidan av dagis, för att speja lite, och när jag kommit upp dit så var han glad och lekte med de andra barnen, en underbar syn att se! Så idag hade det gått riktigt bra. Han hinner dock inte äta lunch utan är alldeles för trött för att äta, så han får sova först och äta sen och det funkar ju bra det med!

När jag spejjat färdigt mötte jag upp Petra för en prommis runt Sidsjön. Det var huur härligt som helst, solen sken och riktigt värmde mina kinder, så vem vet, om solen fortsätter att skina kanske man till och med kan få lite färg på de nu så bleka kinderna....

Efter prommisen gick jag hem och käkade lunch. Jag har fått dille på äggröra så det blev det till lunch idag, igen! Sen blev det mys med Lykkeliten. Vi språkade och hade riktigt trevligt. När vi började ledsna på varandra så passade hon på att gymma och jag kika hus och lite annat surf.

Runt ett kom Chrill hem. Vi bestämde oss för att gå tillsammans och hämta Love. Ja, fröken ringde och sa att hon skulle iväg så det vore bra om vi kunde hämta honom innan hon gick hem, så sagt och gjort, vi klädde på oss för att sedan hämta Lovegos.

Väl på dagis möttes vi av en strålande glad Love som sprang och kastade sig i våra famnar. När vi kramats klart sprang han vidare och lekte en stund till. För sen skulle vi gå ner till stan och inhandla allvädersstövlar. Men väl på affären så var det slut i Loves storlek, men som tur var skulle de få in en ny leverans i dag men jag skulle ringa in vid lunch och höra mnig för.

Nu ska jag fortsätta att slappa! Tjing tjong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0