Veckans tips!

Love har ju aldrig riktigt fattat grejjen med att borsta tänderna med tandborsten själv utan han har liksom mest  sugit på den. Det fungerade inte heller att vi skulle försöka borsta hans gaddar. Tills....vi, eller rättare sagt jag, kom på den briljanta idén att köpa en eltandborste. Nu borstar Love glatt tänderna varje morgon och kväll. Han kan stå länge framför spegeln och borsta. Detta är väldigt skönt för oss och vårt samvete kan jag lova. Borsta tänderna måste man ju göra och när det inte blir riktigt gjort har vi haft ett himla dåligt samvete, känt oss riktigt dåliga faktist, men nu känner vi oss som världens bästa, jaja, nästan iaf....:)

Chrille är på hockey just nu. Love sover och jag sitter här framför tvn och datorn. Jag skippade att baka idag. Jag hann helt enkelt inte. Efter vår prommis till affären blev det till att laga mat och sen skulle Chrill dra så jag och Love passade på att åka och hälsa på min farmor och farfar istället.

Hos farmor och farfar har Love härjat som jag vet inte vad! Han snackat och spexat mest hela tiden, han är en riktigt teaterapa vår son! Vid sju tiden dök även syster och Sigge upp. Hon hade med sig nybakta potatisbakelser, så smaskade på de och sen åkte vi hem.

Vi hann nästan hem innan Love somnade i bilen, typsikt då jag tänkte att han skulle somna skönare i sin säng men men, vad göra? Det var ju bara att parkera bilen och bära in honom, som tur är så hade jag faktiskt bytt om på honom och satt på honom pyjamas.

Imorgon är det fredag och jag går in i V31, heelt galet vad tiden har rusat iväg, bara 69 dagar kvar!! Jo, jag ska jobba en sväng imorgon. De ringde och frågade och jag tänkte att det skulle vara skoja att komma ut lite så 6.30 ska jag upp imorgon, jag jobbar dock bara till 12 men ändå, skönt att komma ut lite!

Jag och Chrill hade planerat att gå ut och käka och eventuellt gå på bio menj jag vette tusan hur det blir med det. Jag är inte lika upplagd för det som jag var tidigare i veckan, men man ska aldrig säga aldrig, vi får bestämma oss imorgon helt enkelt!

På lördag ska vi iaf grilla hos min mor och far. Men på dagen ska vi ut i skogen och traska. Jag är så otroligt sugen på att grilla korv och strosa lite i skogen. Vi ska även passa på att märka ut julgran också, ja, det är ju bäst att passa på nu innan jag blir alldeles för tjock och orkeslös för att traska i skogen. Man vill ju liksom ha det klart så att det bara är att hämta den när det är dags för att ta in den, ja och innan bebis kommer såklart, för efter det lär det ju inte hinnas med så mycket.

Vi blir ganska många som ska ut och traska. Jag, Chrill, Love, mami, syster, Sigge, Brorsan, Brorsans fru, Elicia och Arvid kanske papi jag vet inte än, han kanske jobbar? NÅja, det ska bli skoj iaf! Jag hoppas bara att det kommer bli fint väder, de har iaf sagt att det ska bli soligt så vi håller tummarna för det!

Nu måste jag gå på toa känner jag!

Kommentarer
Postat av: Angela

Super! Vi försökte oxå den iden med eltandborste.. bara att Jens satte på den när hon hade den i mun stackarn. Skrämde ju livet ur´na... Hmm.. mycket pedagogiskt;)

KRAM!

2008-09-21 @ 19:37:24
URL: http://minstjerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0