En liten paus

Ja, som ni kanske har märkt så har jag haft en liten bloggpaus. Det har blivit så då jag har varit ensamen med Love då Chrill varit i Sthlm och förlustat sig. Under dessa dagar då vi varit ensamen hemma har vi inte varit hemma så mycket. Vi har i stort sätt bara sovit hemma, sen har vi varit både hos Loves mormor och morfar och farmor och farfar. Vi har ätit gott, lekt och bara haft det mysigt. På kvällarna har Love sovit och jag kikat film och softat. Min rygg börjar bli bättre men bara börjar. Jag kan även känna av min högra njure lite då och då, eller jag vet ju inte om det är njuren, det kan ju vara så att jag spänner mig när jag går så jag får ont i ryggen, för det brukar man ju kunna ha när man är gravid. Egentligen så skulle jag vilja ha mitt bälte som jag hade när jag var gravid Love, men jag kan inte ha det då det trycker på njuren och slangen. Fast åandra sidan så bär jag detta barn inte lika långt nere som jag bar Love.

JO, nu är iaf Chrill på väg hem. Han färdas inte hur som helst, utan i vår nya bil. Yes, ni hörde rätt. Chrill slog till på en bil han sett i Sthlm, så nu är vi bilägare på riktigt också! Härligt! Jag och Love ska inviga den imorgon då vi ska på kyrkis som har premiäröppet för säsongen i Kovland, där mina päron bor, imorgon. Det börjar 10 och håller på till 12. Kanske åker vi och hälsar på min farmor och farfar också. Chrill måste ändå sova då han ska jobba i 2 nätter framöver.

Annars då, hur mår jag? Jorå, jag mår bra, så bra det går. Jag känner mig ju tyngre och otympligare men det är väl normalt. Jag skulle så önska att jag inte hade katetern för tänk vilka prommisar jag skulle kunna gå på också skulle jag kunna åka och bada och simma, men men, det är väl bara att gilla läget. Det är ju trotsallt bara 60 dagar kvar nu!!! Åh, vad jag längtar!!! Undra sa flundra också hur denna förlossning kommer att gå? Jag är lite rädd att jag ska bli besviken då jag hade en sådan underbar och lätt förlossning med Love. Det gick ju såå bra och min barnmorska och undersköterska var ju såå underbara! Jag har fått för mig att de är lite grinigare här på Sundsvalls sjukhus......om jag fick välja skulle jag lätt vilja föda på Danderyd igen, men jag hinner nog inte dit i tid när mina värkar börjar.....så sundsvallsjukjus here I come!!!

Näe, dags att fylla på mitt vattenglas igen! Det enda och då menar jag enda som är bra med katetern, är att jag kan dricka hur mycket vatten som helst och inte behöva gå upp och kissa på natten! Blir ni inte avundsjuka så säg!

Tjing då!

Kommentarer
Postat av: Sannie

Jag har haft jättebra barnmorskor här i stan. Särskilt hon som hjälpte mig när Adrian föddes. Hon heter Parment i efternamn. Hon var helt underbar.

2008-09-29 @ 17:01:11
URL: http://www.sannie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0