En ängel!

Vaknade i morse av att jag fortfarande hade ont i ryggen samt att pisspåsen var tom. Detta var inget bra tecken, det var alltså stopp i katetern. Jag väntade till halv nio då urulogens telefontid börjar. Så jag ringde och det tutade upptaget. I en och en halvtimma tutade det upptaget. Så när klockan slog tio var telefontiden slut och jag hade ej fått någon hjälp. Smart som jag är, ringde jag till sjukhusväxeln och bad att bli kopplade till urulogensavdeling. Där kom jag fram direkt och fick prata med en supersnäll sköterska. Hon frågade vad som hade hänt och jag berättade. Hon sa då att det kan vara så att katetern kan hoppa ur läge och att hon skulle ta kontakt med en läkare och höra efter vad som skulle göras och därefter ringa mig åter och berätta läget.

Vid denna tidpunkt befann vi oss  på öppnaförskolan. Love trivdes som fisken i vattnet bland alla barn. Det var även bra att Chrill fick se hur det gick till där för nu så kommer mina grabbar att kunna gå dit själv medan jag kan vara hemma och få lite ensamtid och vila upp mig.

Väl hemma igen var det dags för oss vuxna att käka lunch. Love somnade i vagen på väg hem, men det var med nöd och näppe, då jag glömt att packa ner nappen. Så efter lite skrik och grin samt att Chrill fick skynda sig hem och hämta nappen, ja, de gick i förväg då jag går som en snigel, specielln nu när jag haft ont, somnade vår lilla skatt. Vi fick även lunchbesök av Oscar som kom och gjorde oss sällskap.

Nåja, jag gick ju och väntade på att de skulle ringa tillbaks från sjukhuset men det tog sin lilla tid vill jag lova. Då hade Nella och Frans kommit till oss på besök. Så de stannade på middag och fika. Det är ju alltid lika kul då grabbarna kan leka med varandra! Jorå, men lite efter fem ringde de äntligen upp mig. Då frågade de om jag kunde komma in på en akuttid klockan sju, självklart var ju givetvis mitt svar.

Lite innan sju befann jag mig på plats. Jag satte mig ner i ett tomt väntrum och väntade på att få komma in. Efter några minuter kom en supertrevlig sköterska och hämtade in mig. Jag fick byta om och undersökningen började. Och mycket riktigt katetern hade åkt ur läge. Läkaren frågade då mig om han skulle byta hela så slapp jag komma åter om två veckor. Perfekt tyckte jag! Så efter ett smidigt byte av katetern känner jag mig numera som en människa som kan gå igen. Jag har inge ont alls, underbart! Jag fick även en ny tid för ännu ett byte och det kommer att ske några veckor innan lillan är beräknad, skönt skönt! En ängel till doktor alltså!

Nu hänger vi i soffan och softar, men jag ska tänka på refrängen snart då jag känner mig trött och sliten efter en ganska sömnlös natt.

Imorgon är det onsdag, lilllördag med andra ord och då är det fest....eller?!

Shit, vilka sammandragningar jag har nuförtiden då. Sådana här starka och långa sammandragningar hade jag aldrig med Love. Men det är ju bara bra att ha sammandragningar, då det är ett bevis på att livmodern tränar sig inför den kommande förlossningen. Svammel svammel....

Bäst att säga godnatt nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0