Beslut har fattats

Jag har inte sagt att vi har blivit erbjuden en dagisplats till Love. Det var dock inte på något av de 2 alternativ som vi valt utan ett annat dagis som ligger ca 3 kilometer från vårt hem. Han var välkommen att börja den första oktober men vi tackade nej. Några av skälen till att vi tackade nej var att det är lite långt att gå för en höggravid kvinna som mej, samt att vi inte vill åka bil utan vill ha gångavstånd. Sen så tycker vi heller inte att det är så bra för Love att börja på ett dagis för att sedan, kanske några månader efter, sluta och börja på ett av de dagisen vi sökt. Så vi tackade nej och beslutade att vänta tills det blir ledigt på något av de dagis som ligger runt knutarna.

Vi hardärför även beslutat att Christian kommer att vara hemma och pappaledig från och med i slutet på September. Det blir bäst så, jag behöver avlastning, eller kommer att behöva, om jag säger så. Så det kommer bli en mysig höst för mig, Love och Christian! Sen kommer det även att vara väldigt skönt att ha Christian hemma när bebis är född.

Christian kommer således att vänta till våren med att slutföra sitt x-jobb. Han tycker själv att det ska bli skönt att få lite ledigt och ladda batterierna. Jag och Love tycker också att det ska bli såå toppen skönt att få rå om daddycool på heltid hela hösten och vintern!!!! Vi tre tillsammans, MYSMYS!!!!

Idag har jag kikat upp olika öppnaförskolor och dess öppentider. Så om vi vill kommer våra veckor kunna vara fullproppade med besök på olika närliggande öppnaförskolor, inte tokigt alls! Vi måste ju aktivera vår son och låta honom leka med andra barn!


Idag då.

Vaknade tidigt av en liten kille som var sugen på lelli, välling. Så jag gick upp och gjorde en flaska som han sedan svepte. Jag trodde då att han skulle somna om på studs, som han brukar göra, men icke. Han var pigg som en mört. Det är i dessa lägen som man tackar gud, eller vem det nu är, som har uppfunnit morgontv för barn. Jag kunde således ligga och halvsova i en timme till, så vid åtta sa Love till att han ville upp till, mommo och momma som han så fint säger.

När vi käkat frulle och klätt på oss gick vi ut på en liten prommis med mamis hund Scott. Love är så mallig när han går och leder Scott i kopplet, mallgrodan våran!

Väl hemma igen packade vi in oss i bilen och åkte till lägeneheten för att börja packa upp. Köket är nu helt upppackat men resten återstår. Jag blev så trött efter några timmars arbete att vi åkte hem och la oss och vilade en stund.

Jo, innan vi la oss och vilade så gjorde jag något väldigt dumt. Det var ju absolut inte meningen, det bara hände. Jag klämde Loves stortå i ytterdörren. Ja, han fick ett utbrott i hallen och la sig ner och började sparka och skrika hej vilt omkring sig. Jag föste bort hans ben och tittade efter så att inga ben eller fötter var ivägen för dörren och så stängde jag. Love tjöt som bara den och jag förstog att jag hade klämt hans fot. Så vi snabbade oss in i köket, tog av strumpan och tittade och blåste. Han grät och hade jätteont och jag försökte trösta. Efter en halvtimmes gråt slutade han gråta och vi somnade sött isängen.

När vi vaknade höll mami på att steka pannkakor. Så vi käkade pannkakor med årets skörd av hallon och blåbär, nam nam som Love säger! Sen ville Love ut och klippa gräset med morfar. Men han hade så ont när han skulle gå att vi gav honom en alvedon. Så det blev nog lite bättre, men han haltar fortfarande när han går, stackars min lilla prins!

När vi käkat middag och klippt lite gräs ringde bror och frågade om vi skulle komma upp och käka lite hallonpaj så att Elicia och Love kunde leka lite. Så jag, mami och Love packade in oss i bilen för att leka och fika hemma hos bror och hans familj! De är så mysiga när de leker tillsammans, idag var Elicia riktigt snäll med Love och lät honom låna hennes leksaker, fast ibland måste man ju visa vem som bestämmer och då passar det ju bra att hälla en spade med sand över Loves huvud och hår......

Nu ligger Love och sussar gott och jag ligger och surfar gott. Ska lägga mig och sova snart då jag börjar  bli väldigt trött. Jag längtar tills på tisdag. Då har Christan jobbat färdigt sina nätter och vi kan flytta in!!!  Vi, jag och mor, ska nog in till lägenheten och packa upp lite till imorgon dvs om vi orkar, annars skulle en tripp till IKEA kanske inte vara helt fel. Det är lite smått och gott som jag måste inhandla till lägenheten, bla bestiklådor och lite annat krims krams!

Jag har ju lovat en bild på maggen också, så varså goda!

Magen vecka 29

Nu ska jag bara kika in på IKEAS hemsida för att sedan stänga av datorn och lägga mig och sussa!

NATTI NATTI!

Kommentarer
Postat av: Marika

Hej tjejen!

Vad mysigt att ni äntligen kommer att få flytta in=)

Du måste lägga ut bilder sedan när ni fått i ordning! Och magen växer ser jag, myyys!

kraam

2008-09-08 @ 21:38:02
Postat av: Angela

Låter som att ni har det riktigt mys. Tänk vad härligt att få rå om varann varje dag hela hösten.=) kan tänka att det itne e helt lätt och springa efterett vilt litet troll;) Här har man fullt sjå, och jag är då inte gravid;)

Vi saknar er här ner massor. Hoppas vi har möjlighet att ses snart.

Kramar i massor!!!

Pussa söta Love från Stella;)!!!

2008-09-08 @ 22:24:30
URL: http://minstjerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0