Solen skiner

och jag sitter, eller snarare ligger,här, under filten och myser i soffan. Mina killar sover fortfarande och lika glad är jag för det, för det är ju såå skönt att få en stund för sig själv. Jag njuter av datorns sällskap och de goda satsumas som jag mular, ja, jag är ganska hungrig egentligen men tänker vänta på att killarna vaknar så kan vi käka mysfrulle tillsammans.

Jag har börjat drömma konstiga drömmar, men det är ju inte så konstigt när man är gravid, med Love gjorde jag det hela tiden. Inatt drömde jag iaf att jag födde en välskapt flicka, håret var mörkt och krulligt, världens sötaste och perfekta lilla flicka, det var ju inte så konstig kan ni tycka men det var inte det som var det konstiga i drömmen. Nä, det konstiga i drömmen var hur jag födde henne. Jag var hemma själv och jag tror att jag låt och kikade tv eller läste bok när jag plötsligt fick värkar. Jag tänkte shit, är det dags nu, attans Chrill jobbar ju. Men jag tar iaf i och krystar ut bebisen, men jag glömmer att jag har på mig trosorna, så bebisen kommer ut i ett enda poff med huvudet klätt med mina trosor, hur enkelt som helst var det, och det gjorde inte det minsta ont! Så när jag klippt av, eller nä, det var nog ingen navelsträng med, så ringer jag till Chrille och säger att hon är här nu. Galet va, eller det kanske inte låter så galet men i drömmen var det galet. Undra om detta är ett tecken på att denna förlossning kommer att gå ännu smidigare än med Love? Fast eftersom att jag hade en drömförlossning med Love så känns det som att det inte kan bli mycket smidigare, eller kan det det? Jag hoppas på det bästa, så istället för 4 timmar från första värken till bebis ligger på mitt bröst kanske det blir 3, 5 timmar denna gång,ja, jag tror att jag ska sikta på det, för rekord är ju till för att slås, eller hur!

Idag ska jag ta ett litet brejk från mina killar och gå, hahaha, skrev jag gå, vilket skämt, jag menar åka, ner till stan och ha lite ensamtid. Jag har några ärenden som måste utföras och det görs bäst själv. Så jag lämnar helt enkelt min familj hemma för att få mysa lite själv i någon timma.

Chrille ska återigen jobba natt inatt, så han åker nog hemifrån runt femsnåret och innan dess ska jag ha lagat middag. Ikväll får det bli fisk, japp, egengjord fiskgratäng får det bli!

Nu har mina killar vaknat så jag ska ta och krypa ner i sängen och mysa lite med de innan det vankas frulle!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0