Ensamen hemma

Japp, här ligger jag, farmför tv:n och datorn, har precis hämtat lite nötter och ett glas vatten. Jag har tråkigt.Jag längtar efter min älskade man som jobbar natten. Pigg är jag också så jag kan inte gå och lägga mig än. Men så fort nötterna är uppätna och vattnet uppdrucket ska jag ta och göra mig iordning inför sängen.Jag tror att om jag lägger mig och läser några kapitel så kommer jag nog somna.

Idag då, vad har vi gjort idag. Jo, vi sov till halv nio, käkade frulle, klädde på oss och åkte till Birsta City för att möta upp mami och syster och Sigge. Väl där så bytte jag ett par byxor jag köpt till Love samt inhandlade en födelsedagspresent till Loves kusin Elicia som fyller 3 år imorgon!

NÄr vi strosat färdigt i affärer gick vi över till IKEA och käkade lunch. Love käkade pasta och jag fuskade och käkade gravadlax med potatis, mumma! Mätta och belåtna gick vi och kikade om en sänghimel fanns inne på lager, men den var slut så vi packade in oss i bilen och åkte hem till en sovandes Chrill. Jag hade hoppats att Love skulle somna i bilen men det gjorde han ju inte så han fick hänga med in och somna i sängen i stället.

Eftersom att båda mina killar låg och sov passade jag på att sy gardinerna till sovrummet. Först tyckte jag inte att det blev så bra, men som Chrill sa, så måste man nog bara vänja sig vid att ha gardiner uppe. Så när vi kom hem ikväll tyckte jag att det blev väldigt bra iaf!

Jaja, när killarna vaknat myste vi lite i sängen innan vi gick upp och käkade middag. Sen åkte vi till Nella och Frans och lekte och Chrill åkte till jobbet. Det är så kul att se hur bra killarna leker med varandra. Först så badade de tillsammans och sen fikade vi goda chokladbollar som Nella bakat. Sen lekte de lite till och sen så mulade de pannkakor och gröt. Frans var så snäll och matade Love med gröt, så sött så! Men när klockan slog åtta var både Love och Frans trötta så vi då åkte vi hem och. Jag smörjde Love, bytte blöja, borstade tänderna och klädde på pyjamas för att sedan hoppa i säng.

Jag har sedan Love somnat bara legat här och degat. Jag pallar inte så mycket mer för min onda rygg. Fast jag har ju inte ont nu, men gör jag för mycket så får jag sota för det. Det går iaf bra med att stänga av katetern. Jag har dock bara haft den avstängd på dagen och påsatt på natten då jag ska sova. Men jag tror att jag ska ha den avstängd hela natten inatt faktiskt, ja, testa hur det funkar liksom. Jag var ju på sjukhuset igår och då ska min sköterska att jag skulle försöka ha den avstängd så mycket som möjligt den här veckan så får vi se hur det går. Och om då det går bra, OM, sa jag, så kanske kommer jag få ta bort den den 4:e november!!!! Hoppas, hoppas, hoppas!

Imorgon är det kalas som gäller! JIHOO!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0