En snabbis då....

Jag är egentligen lite för trött för att skriva men tänkte uppdatera er lite kort om hur läget nu ligger till. Jo, som jag skrev i tidigare inlägg så har vi skrivit kontrakt på en lägenhet belägen på Södermalm i Sundsvall. Och som jag längtat! Jag har, tror att det kom med att vi fick Love, längtat hem till Sundsvall som en toka! Nu är detta verklighet och det känns så underbart bra! Lägenheten är kanoners och läget tipp topp! Så det som snurrar i mitt huvud nu är hur vi ska möblera och inreda, kul kul! Jag ägnar såklart också en och en annan tanke till vår lilla bebis i magen också. Hon verkar må toppen, sparkar och bufflar mest hela tiden, morgonpigg tjej tror jag att det blir!

Då kanske ni undrar hur det har löst sig för Chrill då. Jo, han har ju sökt x-jobb, dvs det sista som han har kvar på sin utbildning nnan han är färdig Civilingenjör, här i Sundsvall. Vi får dock inte reda på om han får det förrens i slutet på Augusti, så vi hoppas och håller tummarna! Om han inte får det så kommer han att vara pappaledig tillsammans med mig som är mammaledig. Jag kommer alltså inte att börja studera nu, jag känner att jag måste få vila innan pluttan behagar komma. Ja, hur kul är det att sätta sig, stor och otymplig med en massa födabarntankar, i en skolbänk några veckor innan man ska föda. Nej tack, jag väntar med plugget i några år till, för nu är det barn som gäller!

Lägenheten som vi har i Sthlm hyr vi ut i andrahand. Vi tänkte ta det ett år i taget, ja, man vet ju aldrig hur framtiden ter sig, kanske återvänder vi en dag.....men helst inte om ni frågar mig! :)

Husletandet då, hur går det med det egentligen? Jorå, vi ligger lågt på den fronten. Vi tittar ju visserligen dagligen efter vårt drömhus, men det har ännu inte dykt upp så vi fortsätter att leta. Vi hade ju iof ett som stod högt upp på vår lista men den som sätter käpparna i hjulet för det huset är gubben som äger det.....han vet nog inte riktigt vad han vill, så vi ringer och tjatar lite titt som tätt....what is meant to be will be!


Idag har vi solat och lekt, det har ju varit ett kanonväder så jag börjar få mig lite färg på de förut alltför bleka kinderna. Nu känner jag mig fräsch!

Efter lunch tog jag, min mami och systeryster med oss barnvagnarna och kidsen på en prommis upp till affären och kiosken. Där belönade vi oss med varsin mjukglass, gott gotti gott gott! Jag bara ääälksar mjukglass med saltlakritsströssel på!

Love somnade på vägen hem så jag kunde med gott samvete lägga mig och sola ännu lite mer. När han vaknat igen käkade vi lasagne och sen drog vi tillsammans med sis och sigge upp till min farmor och farfar. Där fikade vi och lekte.

Nu ligger vi här, en sovandes Love och en surfandes mor. Min man, han jobbar och står i, duktig kille!

Jag tycktes mig höra att det skulle bli fint väder imorgon igen och det låter toppen, då blir det mer sol och bad för vår skull!

Tänkte lägga in lite bilder också, men jag orkar inte nu, det får bli imorgon istället!

Tack och hej från Love och mej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0