Snö

Som det har snöat. Det började snöa igår på eftermiddagen och det snöade nästan hela natten, iaf fram till ett då jag var uppe och ammande. Det måste ju ha kommit någon decimeter iaf, härligt! Det som är lite mindre härligt är ju plusgraderna samt att det regnar....så alla snö som vi fått kommer väl töa bort....tråkigt för jag vill ha snö, massor med snö och flera minusgrader!

Igårkväll ställde jag mig och bakade lussebullar och jag måste säga att de blev riktigt lyckade. Jag gjorde de inte så stora denna gång utan mera lagom. Jag satte degen runt åtta så jag fick sjukt brottomt att baka ut bullarna innan det var dags för husfruarna på tv. Så jag fick springa lite fram och tillbaka för att sätta i och ta ut bullarna ur ungnen, men lite motion skadar ju aldrig!


Nam nam!

Idag på förmiddagen gick vi ner till stan en sväng. Jag skulle ju dit igår men ändrade mig i sista sekund och följde med syster, Sigge och mor till min mormor och morfar istället. Det var bara jag och Lykke som åkte iväg, killarna lämnade vi hemma för att Love hade precis somnat efter kyrkis och ibland är det ju skönt att åka iväg lite själv liksom!

Jaja, idag då. Love somnade som vanligt på vägen ner till stan. Så vi uträttade lite småärenden varpå vi gick hem igen. Och herregud vilket slaskväder det är ute alltså! Tur att jag har en man som är stark och orkar dra vagnen på alla oskottade trottoarer, dessutom är det ju sjukt halt också! Jag ska införskaffa broddar!!!

Nu är killarnan och handlar, Lykke sover och jag sitter här, härligt! Jag sitter och funderar på om min farmor och farfar verkligen kommer att komma och hälsa på idag. Jag antar att de skippar det eftersom att vädret inte är det bästa, men jag hoppas att de kommer! De skulle in till tandis och då tänkte de passa på att komma och hejja på Love och Lykke också.

Vi har inhandlat en liten kavel till Love nu så i eftermiddag blir det pepparkaksbak! Jag antar att det, för Loves del, betyder äta deg, men vad gör det, det är ju bara mysigt att göra saker tillsammans!

Jo, jag Lovade ju att lägga in en bild på Christians senaste kreation, insynsskyddet!

Tada, tjusigt värre! Jag är supernöjd!

Näe, nu ska jag gå och göra något vettigt!

Tjenixen!


Världens finaste storebror!



Kommentarer
Postat av: syster

Jättefint insynsskydd, duktigt gjort! När kommer ni och fotar lghten? Måste ju städa och fixa fint inna lixom ;-)

2008-12-03 @ 16:14:49
URL: http://karinohlsson.blogg.se/
Postat av: Mamma Mariann

Wow, det vart snyggt värre, vilken överraskning, var får du allt ifrån Christian? Toppen!

2008-12-03 @ 18:06:07
Postat av: Mami Birgitta

Jag tror nog att jag vet var Christian får allt ifrån.Han är väl lik sin mor antar jag, du fixar och donar du med. Hälsningar Birgitta

2008-12-03 @ 20:36:10
Postat av: Mami Birgitta

Jag tror nog att jag vet var Christian får allt ifrån.Han är väl lik sin mor antar jag, du fixar och donar du med. Hälsningar Birgitta

2008-12-03 @ 20:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0