sjukt hus

Ja nu blir det premiär för farsan Jansson att blogga lite. I morse gick jag till den svettiga karbidfabriken för att slutföra min sista skiftcykel för sommaren, trodde jag. När klockan var runt tio kollade jag på mobilen och fann fyra missade samtal och ett sms. Smset löd: Var inte orolig men jag är på väg till förlossningen. Perfekt, nu blev jag ju inte orolig.

Katarina hade fått tväront i rygg och mage efter frukosten och fick åka in till förlossningen för undersökning. Där gjorde läkarna en expertundersökning a la Sundsvalls sjukhus och gav henne två Alvedon innan hon fick åka hem. Väl hemma kom smärtorna tillbaka och det bar av till förlossningen igen. Den här gången fick jag dra från jobbet för att följa med på sjukhuset.

Där blev det en lång väntan i sjukhusrummet med en stackars Katarina som varken kunde stå, sitta eller ligga utan smärtor. Läkarna kunde inte riktigt bestämma vad det var som var fel men gav henne medicin, mummlade lite om njurarna och beordrade henne att stanna över natten, vilket var en lättnad för Katarina.

Själv var jag tvungen att åka till Kovland och ta hand om Prins Love runt sextiden. Medicinen började då kicka in men därefter vet jag att hon fått två "attacker" till som sköterskorna lindrat med den smärtstillande medicinen. Nu hoppas vi på det bästa, att natten ger lindring och att den riktiga bloggaren snart är tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Alicia

Hej! Jag har en fråga i min blogg som jag skulle uppskatta SÅ mycket om du svarade på :-)



Kram Alicia

2008-08-26 @ 21:36:33
URL: http://aliciaeriksson.blogg.se/
Postat av: Marika

Gumsan, nu blir man ju lite orolig. Hoppas och håller tummarna att du snart är på benen igen och att "lillstrumpa" mår bra.



Stor kram från oss

2008-08-27 @ 06:11:26
Postat av: Sannie

Oj oj oj! Jag hoppas att de får värkarna att stanna av! Jag håller tummarna att allt kommer gå bra för er.

Många kramar från mig

2008-08-27 @ 09:08:36
URL: http://www.sannie.se
Postat av: Svägerskan!

Men oj!

Hoppas verkligen allt är bra med dig och lilltjejen! Lät läskigt det där. Hon ska väl helst vara kvar där inne ett tag till.

Kram gumman! Åh så orolig jag blev nu!

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!!!

2008-08-27 @ 22:23:01
URL: http://minstjerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0